24 23 34 35 kontakt@merkurnord.dk

Hvorfor satse på E-mail Marketing?

Vi hører det ofte. Både fra vores kunder, i medierne eller ved en snak over bordet til en fødselsdag. Stort set alle oplever at blive spammet, og alle hader det. Dette er også en af de største bekymringer, vores kunder har, når de skal arbejde med E-mail Marketing – nemlig at komme til at spamme deres modtagere.

Hele spamdiskussionen har derfor ofte været midtpunkt for en diskussion omkring, hvorvidt E-mail Marketing overhovedet stadig er værd at satse på, når nu folk bliver udsat for så meget spam?

Men svaret er helt klart: ”JA! – mere end nogensinde!”

Herunder får du seks bomstærke og altovertrumfende argumenter for, hvorfor E-mail Marketing er værd at satse på, og hvorfor vi elsker e-mails.

Undersøgelser viser, at:

  1. E-mail Marketing gennemsnitligt har en 38 gange højere ROI (Return On Investment = Investeringsafkast) end sociale medier og er den marketingkanal med den højeste ROI.
  2. ROI for E-mail Marketing er steget de seneste år, hvilket vil sige, at folk stadig køber mere efter at have læst en mail.
  3. Medarbejdere i gennemsnit bruger 13 timer af deres arbejdsuge på at læse og besvare e-mails.
  4. Lige over halvdelen af alle e-mails bliver åbnet på telefonen. Dermed har du muligheden for at ramme dine kunder over alt, uanset om de er på kontoret, på farten eller derhjemme i sofaen.
  5. Der ved udgangen af 2017 vil være mere end 3,7 milliarder mennesker på verdensplan, der bruger e-mail.
  6. Det sjette, og sidste argument, har intet med undersøgelse at gøre, men udgør det faktum, at modtageren selv aktivt har sagt ja til at modtage indhold fra dig.

Med E-mail Marketing får du dermed et medie med ekstremt mange brugere, der bruger lang tid på mediet og altid har adgang til det. Derudover, og vigtigst af alt, får du også det medie med den højeste ROI. Så udover adgang til rigtig mange brugere, er det brugere, der er klar til at handle efter at have modtaget indhold gennem mediet.

Ovenstående argumenter er efter vores opfattelse mere end rigelig argumentation for at satse på E-mail Marketing, men hvis du endnu ikke er overbevist, er du mere end velkommen til at skrive til os, og så har vi næsten uendeligt mange ekstra argumenter klar! ?

– Daniel og Mikkel, e-mailpiloter hos MerkurNord

DANIEL HASSING

Marketingpilot | Medstifter