Nå ud til din målgruppe med reklamefilm på sociale medier

Reklamefilm på sociale medier spiller en afgørende rolle for formidlingen af dit budskab og har enorm betydning for at nå ud til nye potentielle kunder. For at filmen på bedst mulig vis afspejler din virksomheds professionalitet, er det vigtigt, at filmen er produceret skarpt og at budskabet er klart.

Scroll ned for mere info

Skab det gode førstehåndsindtryk

Video- eller reklamefilm på sociale medier kan med deres levende billeder, underlægningsmusik og skarpe replikker fungere som et fremragende blikfang for dit produkt eller ydelse. Faktisk får opslag på sociale medier, der indeholder videomateriale i gennemsnit 48% flere visninger. Du får altså med videomateriale på sociale medier en enestående mulighed for at præsentere dit produkts unikke værdi på markedet.

Film gør dine ydelser eller dine produkter mere håndgribelige for en potentiel kunde. Kunden er ikke længere i tvivl om, præcis hvordan produktet ser ud i virkeligheden, eller hvordan din tjeneste fungerer i praksis, og dette vil gøre kunden mere tilbøjelig til at købe dit produkt – faktisk viser undersøgelser, at 64% af forbrugerne vil købe et produkt efter at have set en video af det på sociale medier. Det er et ret højt tal, som kun taler for at gå i gang med at producere videomateriale til dine sociale medier, hvis du ikke allerede er i gang.

Se en casevideo inden du læser videre:

 

Videocontent kan blandt andet bestå af reklamefilm for din virksomhed eller dit produkt og kan som nævnt både bruges til organisk indhold på din Facebook-, LinkedIn- eller Instagramprofil samt til annoncering, hvor du har mulighed for at nå ud til et bredere publikum end din normale følgerskare. I annonceringen er det især vigtigt, at din video er af høj indholdsmæssig kvalitet, da den vil nå ud til nye mennesker, som ikke nødvendigvis kender dit brand eller dit produkt på forhånd – så her skal du gøre et godt førstehåndsindtryk.

Den gode reklamefilm skal formidle en historie, som seerne husker. Man skal her for alt i verden undgå, at indholdet bliver statisk og kedeligt. Underlægningsmusik, forskellige klippeteknikker, kameravinkler eller andre visuelle effekter gør videoen levende og skaber bevægelse og dynamik i din video, som gør indholdet spændende at kigge på.

Det er tilmed utrolig vigtigt, at budskabet i din video er klart – seerne må altså aldrig være i tvivl om, hvad din video vil formidle. Den skal altså være skarp både visuelt og indholdsmæssigt, så den udstråler din virksomheds professionalitet.

 

Se en casevideo inden du læser videre:


De første 3 sekunder tæller

Undersøgelser fra Facebook viser, at 65% af de brugere, som ser de første 3 sekunder af en video på Facebook faktisk vil se med videre i mindst 10 sekunder. Det er altså afgørende for disponeringen af din films budskaber, hvoraf det vigtigste gerne skal placeres indenfor de første 3 sekunder. Her har du mulighed for at være kreativ med et blikfang, som brugerne ser som det allerførste og som skal fange deres interesse.

Husk underteksterne!

Det er altid en god idé at tekste dine videoer. 85% af videoer på Facebook bliver eksempelvis set uden lyd, når brugerne scroller ned over deres feed. Mange brugere vil derfor ikke opfange dit budskab, hvis ikke der er undertekster på din video. Undersøgelser fra Facebook viser at undertekster kan øge tiden, brugerne ser din video, med 12%.

Vil du have professionelle reklamefilm?

Hos MerkurNord tilbyder vi både produktion af reklamefilm og animationsvideoer, og vi skaber historien og indholdet i tæt samarbejde med dig. Skal vi hjælpe dig med videoannoncering til dine sociale medier, så kontakt os endelig for en uforpligtende samtale.

Vil I have en vækstskabende strategisk samarbejdspartner nu?​​​​​