SEO-tekster

Vi skriver tekster, der vinder både hos læseren og søgemaskinerne

Teksterne på jeres hjemmeside skal først og fremmest give den information, som jeres besøgende forventer, men derudover skal de ligeledes fortælle søgemaskinerne, hvilke søgeord I skal findes på samt overbevise dem om jeres troværdighed.

Scroll ned for mere info

Styrk jeres placeringer på Google

Vores fremgangsmetode

Når vi arbejder med tekster i forbindelse med SEO, gør vi det altid i en samlet strategisk indsats, hvor tekster, det tekniske set-up på jeres hjemmeside og Linkbuilding er tænkt ind i en helhed og understøtter hinanden.

Indsatsen omkring jeres tekster starter med udgangspunkt i en analyse af jeres budskaber, relevante søgeord og ønskede søgeord. Efterfølgende udarbejdes teksterne med fokus på skarp og modtagerorienteret kommunikation, der samtidig tilgodeser Googles algoritmer.

Vi arbejder både med tekst til jeres hjemmeside, men vi arbejder også med tekster til Linkbuilding, hvor teksten skrives til et andet site, hvorfra der linkes til jeres hjemmeside. 

Ønsker I ikke en samlet SEO-indsats, men vil I gerne have tekster til jeres hjemmeside, hvor SEO er indarbejdet, kan vi også levere det i en selvstændig løsning.      

Google vil have godt og relevant indhold

Overskriften siger det tydeligt – Google vil have godt og relevant indhold. Dette er måske det vigtigste at huske på, når man taler om SEO. Google lever af, at deres brugere benytter dem hele tiden, derfor skal de holde sig uundværlige for deres brugere, og det lykkes de kun med, hvis de leverer det bedste indhold på hver eneste søgning.

Når Googles algoritmer skal vurdere jeres hjemmesides relevans i forhold til specifikke søgninger, tager algoritmerne derfor udgangspunkt i en lang liste af parametre. Et af disse parametre, og måske det vigtigste af dem alle, er jeres tekster på hjemmesiden.

Når Google videre skal vurdere jeres webtekster, tager de ligeledes udgangspunkt i en lang række parametre herfor. Disse parametre dækker blandt andet over:

  • Relevante ord (dine søgeord): Indeholder teksten de ord, som der søges efter? Hvis den gør, er der sandsynligvis større chance for, at brugeren finder, hvad der søges efter.
  • Tekstmængde: Er der meget tekst på siden? Hvis der er en stor tekstmængde, er der ligeledes større chance for, at brugeren finder det, der søges efter.
  • Bounce rate: Er der lav bounce rate på din side? Hvis der er lav bounce rate, er der større chance for, at de tidligere brugere, der besøgte din side, fandt hvad de søgte efter, så dette øger chancen for, at den nye bruger finder det, der søges efter.
  • Godt indhold: I forlængelse af bounce rate er godt indhold også et vigtigt parameter. En lav bounce rate fortæller noget om, at I har godt indhold på jeres site, men godt indhold er ikke kun vigtigt for Googles algoritmer. Godt indhold er også afgørende for, at I får konverteret jeres besøgende til betalende kunder, og det skal en god tekst sørge for.

Vil I øverst på de organiske søgeresultater på Google, er jeres tekster ikke til at komme udenom, men teksterne er også afgørende for, om I får konverteret jeres besøgende til betalende kunder.  

Skal vi lave jeres SEO-tekster, så kontakt os herunder.

Vil I have en vækstskabende strategisk samarbejdspartner nu?