Skab leads med inbound marketing i 2019

Du kender måske ikke navnet, men du kender formen og indholdet. Faktisk sidder du og læser en lige nu. En inbound marketingartikel. Inbound marketing er en strategisk god måde at fange din målgruppes opmærksomhed på samtidigt med, at du viser dem en lille del af dine kernekompetencer.

Scroll ned for mere info

Hvad er inbound marketing?

Inbound marketing er en metodik inden for markedsføring, hvor man som virksomhed ved brug af strategisk content marketing, automatisering af processer samt kontinuerlig systematisk digital distribution forsøger at skabe opmærksomhed hos sin målgruppe og derigennem indsamle direkte salgsemner.

Modsat den traditionelle outbound marketing, hvor man forsøger at råbe sin målgruppe op via betalt annoncering som tv-reklamer, outdoor reklamer, annoncering på sociale medier m.v., så forsøger man med inbound marketing at tiltrække sin målgruppe eller sine kundeemner henimod en selv. Det gør man via en kontinuerlig kommunikationsindsats, hvor viden eller ydelser formidles i en sådan form, at det kan bidrage til at afhjælpe kundeemnets klassiske spørgsmål eller som en guide, der afhjælper en typisk problemstilling inden for virksomhedens kompetenceområde. Dermed opbygger du en troværdighed hos målgruppen, hvilket hjælper til at fastgøre dig on-top-of-mind hos målgruppen samt at gøre din virksomhed til deres foretrukne valg, når de kommer ind i en købsbeslutning.

Vi arbeder med 5 faser

1. Skab strategi: Hvad er nødvendigt for dig?

2. Skab synlighed: Tiltærk dig kundernes opmærksomhed

3. Skab salg: Konvertér til leads

4. Skab kundeloyalitet: Gør leads til kuder og oprethold deres tilfredshed

5. Brug din viden: Lær af dine erfaringer og gentag processen igen

Hvordan kommer jeg igang?

Vil I have en vækstskabende strategisk samarbejdspartner nu?​​​​​