Teknisk SEO

Få større synlighed med den rigtige tekniske SEO

Teknisk SEO er en af de sværere og mere komplicerede discipliner indenfor digital markedsføring, fordi det kræver en høj grad af teknisk viden. Samtidig er det også en meget afgørende faktor for jeres SEO-resultater.

Vi udvikler teknisk SEO for danske virksomheder og hjælper dagligt med at udvikle deres muligheder for at vækste igennem en strategisk SEO-indsats.

Det rigtige tekniske set-up på jeres hjemmeside er afgørende for, at Googles algoritmer korrekt kan afkode jeres website og se, at det indeholder godt og relevant indhold.

Scroll ned for mere info

Vores fremgangsmetode

Med vores samlede SEO-løsning arbejder vi med de tre facetter af SEO, hvilket dækker over det tekniske set-up på jeres hjemmeside, SEO-tekster og Linkbuilding. Med den samlede løsning, får I en komplet SEO-løsning, der er skræddersyet til at skabe succes i nutidens marked.

Arbejdet med jeres tekniske set-up begynder med en analyse af jeres website, hvor en lang række parametre analyseres. Ud fra analysen ligger vi en plan for, hvad der skal ændres og hvordan.

Den tekniske SEO, parametrene og implementeringen af disse er baseret på et simpelt princip om, at gøre det nemmest muligt for Googles algoritmer at aflæse, at jeres website indeholder godt og relevant indhold.

Tekniske parametre

Serveren
Brugeroplevelsen spiller altid en stor rolle i Googles algoritmer, og en af de ting, der påvirker brugeroplevelsen allermest, er sidens load-tid. Serverens set-up er en af de elementer, der har størst betydning for jeres hjemmesides load-tid, hvor særligt processorkraft og RAM spiller en stor rolle.

Webhotellernes kvalitet, herunder processorkraft og RAM, svinger meget, men som regel hænger pris og kvalitet tæt sammen. Hos MerkurNord tilbyder vi en hosting-løsning, hvor processorkraft og RAM-mængde er skruet sammen til at give jer kortest mulig load-tid på jeres hjemmeside.   

Cache
Caching er en ekstra mulighed for at forbedre jeres hjemmesides load-tid. Her genereres der en kopi af jeres hjemmeside, så systemet ikke skal afvikle hjemmesidens kode hver gang den loades. Typisk er de mest anvendte metoder Server Cache og Browser Cache.

SSL
SSL dækker over Secure Socket Layer og er i dag et must have for alle hjemmesider. Dels giver det en gevinst på Google og de andre søgemaskiner, og dels sikrer det dataudvekslingen mellem den besøgendes browser og jeres hjemmesides server.

Et SSL-certifikat koster alt fra 50 kroner til et par tusinde kroner om året, men er også nogle gange inkluderet i nogle hosting-aftaler. Det gør sig eksempelvis gældende i vores hosting-aftale, hvor I som standard får et SSL-certifikat med.

XML Sitemap
Der findes forskellige former for Sitemaps, der alt efter typen har til formål at oplyse enten en søgerobot eller en besøgende om jeres websites opbygning. Vi har her fokus på XML Sitemap, der er opbygget i kodeformatet XML med det formål at vise Googles søgerobot, hvilke sider der skal indekseres og vises på Google.

Canonical Tag
Hvis I anvender det samme indhold på to sider på jeres hjemmeside, kaldes det duplikeret indhold. Duplikeret indhold straffer Google, fordi de ikke kan vide, hvilken af siderne der er originalen. Vi arbejder altid med at undgå duplikeret indhold, men har I alligevel sider, hvor der er næsten identisk indhold, kan man anvende et Canonical Tag, der bruges til at fortælle Google, hvilken side der er originalen.

URL-opbygning
Jeres hjemmesides domænenavn og undersidernes URL spiller også en stor rolle i forhold til sidernes placeringer på Google. Derfor er det ikke lige meget, hvordan jeres URL bliver opbygget. Det kan derfor have positivt effekt at lave meget specifikke URL’er, der er målrettet de enkelte produkter, men her er det samtidig vigtigt at være opmærksom på de faldgrubber, der er, såsom forkert brug af tegn i en statisk webadresse.

Meta-tekster
Metatitler og metabeskrivelser spiller ikke nødvendigvis direkte ind på jeres SEO eller jeres placeringer på Google, men derfor spiller de stadig en nøglerolle for jeres resultater.

Metateksterne er den titel og den beskrivelse, der vises på Googles søgeresultater, når jeres hjemmeside bliver vist i en søgning. Det er derfor vigtigt, at jeres metatekster er præcise og fængende, da det er dem, der afgør, om brugeren vælger at klikke på jeres hjemmeside.

Gode og præcise metatitler og metabeskrivelser er derfor afgørende for resultaterne af jeres SEO. Er de nemlig ikke i orden, får I ikke noget ud af jeres anstrengelser, fordi brugeren ikke kommer ind på jeres hjemmeside. Omvendt er gode metatekster den afgørende faktor for, at I får konkrete resultater ud af jeres SEO-indsats.

Få professionel hjælp
Teknisk SEO er en kompliceret indsats, der kræver en stor tekniske viden, men det er samtidig et vigtigt område for jeres SEO, da det er det, der skal sikre, at Google kan aflæse websitet korrekt.

Vil I have hjælp til at få det helt rigtige og optimale tekniske setup af jeres hjemmeside, er I velkomne til at kontakte os for en uforpligtende snak her.

Vil I have en vækstskabende strategisk samarbejdspartner nu?