Det er ikke mere end et par måneder siden, at vi kunne berette om, hvordan Apples nye opdatering iOS 14 ville ramme særligt annoncering på sociale medier, fordi de gjorde det sværere for virksomhederne at spore deres brugere på tværs af medier som Facebook og virksomhedernes hjemmeside. Og nu er de altså ude med snøren igen med deres iOS 15-opdatering, der denne gang rammer virksomhedernes e-mail marketing.
Helt konkret vil Apple med den nye opdatering give brugerne af deres mail-app mulighed for at blokere pixel-sporing, ligesom de gjorde med de sociale medier. Ordlyden i notifikationen er ligeledes tydeligt positiv for at blokere sporingen, hvilket med alt overvejende sandsynlighed betyder, at de fleste brugere af Apples e-mailklient vil vælge at blokere pixel-sporingen. I og med Apple Mail har en markedsandel på cirka 45 %, er det altså ikke en ligegyldig andel af brugerne på jeres e-maillister, der forventeligt vil blokere jeres sporing.
Nu hvor baggrunden er ridset op, er det tid til at se på, hvilke specifikke konsekvenser det vil have for jeres e-mail marketing.
Ovenstående punkter repræsenterer naturligvis en del nye udfordringer med jeres arbejde med e-mail marketing, men der er heldigvis også nogle fine løsninger på problemerne. Det handler om i højere grad at tænke lidt kreativt på, hvordan man i stedet kan få data retur fra brugerne og måske tænke på KPI’er længere inde i kunderejsen. Det kan være gennem indhold, modtagerne aktivt skal respondere på, eller det kan eksempelvis være gennem dedikerede landingspages, hvor trafikken fra jeres e-mails ledes ind.
Vi ved godt, at det kan være uoverskueligt at få omlagt jeres rutiner, så I tager højde for ovenstående problemstillinger, og derfor er vi selvfølgelig klar til at tage en uforpligtende snak med jer om, hvordan vi kan hjælpe jer, hvis I kontakter os her.
Det er ikke mere end et par måneder siden, at vi kunne berette om, hvordan Apples nye opdatering iOS 14 ville ramme særligt annoncering på sociale medier, fordi de gjorde det sværere for virksomhederne at spore deres brugere på tværs af medier som Facebook og virksomhedernes hjemmeside. Og nu er de altså ude med snøren igen med deres iOS 15-opdatering, der denne gang rammer virksomhedernes e-mail marketing.
Helt konkret vil Apple med den nye opdatering give brugerne af deres mail-app mulighed for at blokere pixel-sporing, ligesom de gjorde med de sociale medier. Ordlyden i notifikationen er ligeledes tydeligt positiv for at blokere sporingen, hvilket med alt overvejende sandsynlighed betyder, at de fleste brugere af Apples e-mailklient vil vælge at blokere pixel-sporingen. I og med Apple Mail har en markedsandel på cirka 45 %, er det altså ikke en ligegyldig andel af brugerne på jeres e-maillister, der forventeligt vil blokere jeres sporing.
Nu hvor baggrunden er ridset op, er det tid til at se på, hvilke specifikke konsekvenser det vil have for jeres e-mail marketing.
Ovenstående punkter repræsenterer naturligvis en del nye udfordringer med jeres arbejde med e-mail marketing, men der er heldigvis også nogle fine løsninger på problemerne. Det handler om i højere grad at tænke lidt kreativt på, hvordan man i stedet kan få data retur fra brugerne og måske tænke på KPI’er længere inde i kunderejsen. Det kan være gennem indhold, modtagerne aktivt skal respondere på, eller det kan eksempelvis være gennem dedikerede landingspages, hvor trafikken fra jeres e-mails ledes ind.
Vi ved godt, at det kan være uoverskueligt at få omlagt jeres rutiner, så I tager højde for ovenstående problemstillinger, og derfor er vi selvfølgelig klar til at tage en uforpligtende snak med jer om, hvordan vi kan hjælpe jer, hvis I kontakter os her.
+45 21 89 55 00 | kontakt@merkurnord.dk