KONTAKT
E-mail Marketing

Nyhedsbrevet er dødt

Nyhedsbrevet er dødt! Det er måske en af de mest kontroversielle overskrifter, jeg længe har skrevet, og den skal også tages med en gran salt.

Når jeg siger, at nyhedsbrevet er dødt, henviser jeg til det klassiske nyhedsbrev, som er den model, de fleste virksomheder stadig arbejder ud fra.

Det klassiske nyhedsbrev er den der månedlige mail, hvor der kommer et par nyheder fra organisationen og det nyeste aktuelle tilbud. For Karsten nede fra regnskabs mor på 70 år er det måske meget sjovt, men for alle dine kunder, er det fuldstændigt ligegyldigt.


Scroll ned for mere info

Det moderne nyhedsbrev

Som du måske allerede har gættet, er nyhedsbrevet i sin helhed ikke dødt. Tværtimod. Det skal bare tænkes på en helt anden måde, end du førhen har gjort. I vores sidste indlæg fortalte Daniel om, hvordan du kan skabe leads med en inbound strategi, og det er faktisk de samme principper, som det moderne nyhedsbrev bygger på. I stedet for du sidder og blæser det ud, du nu lige kan komme på, så er fokus nu rykket over på, hvad modtageren gerne vil høre. Når en person vælger at tilmelde sig dit nyhedsbrev, er det, fordi personen tror på, at du på en eller anden måde kan bidrage til personens hverdag inden for det givne emne. Derfor skal du også se dit nyhedsbrev som en unik mulighed for at dele noget af din værdifulde viden med dine modtagere. Selvfølgelig med det formål at underbygge din position som ekspert på området eller the go-to-guy, hvis de får brug for hjælp.

Hvordan kommer du igang?

Hvis du vil underbygge din position som ekspert, eller den person som folk kommer til, hvis de har problemer med det, som du beskæftiger dig inden for, kræver det en kontinuerlig indsats, men dine nyhedsbreve er et godt sted at starte.

Dem, der følger dit nyhedsbrev, kender dig allerede, og de ved også, at du har viden inden for det givne område, så du er allerede langt fremme på point modsat, hvis du eksempelvis kommunikerer på eksterne medier, hvor folk ikke nødvendigvis kender dig i forvejen.

Der er primært to metoder til at underbygge din position, som virker absolut bedst, hvis du kombinerer dem.

E-mail marketing

Formår du at kombinere de to metoder i dit nyhedsbrev, vil det ikke længere blot være et nyhedsbrev, men en værdifuld mail, hvor modtageren i den grad får noget ud af at læse den. Du kan naturligvis stadig kombinere dine historier med et aktuelt emne inden for dit område, eller præsentere et tilbud der kan hjælpe dem ud af den knibe, som du lige har fortalt dem om og så videre og så videre. Hvis du vil vide mere om, hvordan du kan booste dine nyhedsbreve og det salg, de skaber, er du meget velkommen til at kontakte mig via kontaktformularen til en uforpligtende snak om din E-mail Marketing.

Det moderne nyhedsbrev

Som du måske allerede har gættet, er nyhedsbrevet i sin helhed ikke dødt. Tværtimod. Det skal bare tænkes på en helt anden måde, end du førhen har gjort. I vores sidste indlæg fortalte Daniel om, hvordan du kan skabe leads med en inbound strategi, og det er faktisk de samme principper, som det moderne nyhedsbrev bygger på. I stedet for du sidder og blæser det ud, du nu lige kan komme på, så er fokus nu rykket over på, hvad modtageren gerne vil høre. Når en person vælger at tilmelde sig dit nyhedsbrev, er det, fordi personen tror på, at du på en eller anden måde kan bidrage til personens hverdag inden for det givne emne. Derfor skal du også se dit nyhedsbrev som en unik mulighed for at dele noget af din værdifulde viden med dine modtagere. Selvfølgelig med det formål at underbygge din position som ekspert på området eller the go-to-guy, hvis de får brug for hjælp.

Hvordan kommer du igang?

Hvis du vil underbygge din position som ekspert, eller den person som folk kommer til, hvis de har problemer med det, som du beskæftiger dig inden for, kræver det en kontinuerlig indsats, men dine nyhedsbreve er et godt sted at starte.

Dem, der følger dit nyhedsbrev, kender dig allerede, og de ved også, at du har viden inden for det givne område, så du er allerede langt fremme på point modsat, hvis du eksempelvis kommunikerer på eksterne medier, hvor folk ikke nødvendigvis kender dig i forvejen.

Der er primært to metoder til at underbygge din position, som virker absolut bedst, hvis du kombinerer dem.

E-mail marketing

Formår du at kombinere de to metoder i dit nyhedsbrev, vil det ikke længere blot være et nyhedsbrev, men en værdifuld mail, hvor modtageren i den grad får noget ud af at læse den. Du kan naturligvis stadig kombinere dine historier med et aktuelt emne inden for dit område, eller præsentere et tilbud der kan hjælpe dem ud af den knibe, som du lige har fortalt dem om og så videre og så videre. Hvis du vil vide mere om, hvordan du kan booste dine nyhedsbreve og det salg, de skaber, er du meget velkommen til at kontakte mig via kontaktformularen til en uforpligtende snak om din E-mail Marketing.

Vil I have en vækstskabende
strategisk samarbejdspartner nu?​​​​​

Skriv til Daniel

KONTAKT

KOMPETENCER

INFORMATION

SERVICE

© 2024 MerkurNord
crossmenu