KONTAKT
DESTINATION SJÆLLAND

En annonceindsats med stort fokus på at skabe awareness

Her kan du læse, hvordan vi hjælper Destination Sjælland med at udbrede kendskabet til deres områder og dertilhørende oplevelser, og hvordan vi med stor succes skaber trafik til både Destination Sjælland og deres aktører gennem annoncering på forskellige platforme.


Scroll ned for mere info
OM DESTINATION SJÆLLAND

En interesseorganisation med ambition

Destination Sjælland er et destinationsselskab, der dækker Sjællands Vestkyst og de tilhørende kommuner. Deres formål er at udvikle turismen i området og fremme interessen for destinationens landskab, kultur og egnsunikke produkter, hvilket de gør med stor passion og store ambitioner.

UDFORDRINGEN

Et mål om at udbrede kendskabet til områderne

Destination Sjælland kom til os med ønsket om at udbrede kendskabet til deres områder. De havde et ønske om et tæt samarbejde sammen med et strategisk, kreativt og ikke mindst performancebaseret bureau, der kunne varetage opgaven, forstå de strategiske udfordringer og muligheder samt skabe målbare resultater til gavn for destinationen og aktørerne.

LØSNINGEN

Test og analyser gør Danmark attraktiv

Med udgangspunkt i Destination Sjællands forretningsstrategi har vi arbejdet på en strategisk annonceindsats på tværs af forskellige kanaler med formålet om at lave annoncer, der skaber værdifuld trafik til Destination Sjælland og deres aktører.

Vi har særligt haft fokus på at gøre Destination Sjællands områder og oplevelser attraktive gennem annoncering på sociale medier, hvor vi har udbredt kendskabet til Destination Sjælland og præget de forskellige målgrupper ud fra differentierede annoncetyper, ligesom vi også har arbejdet strategisk med søge- og displayannoncer på Google og YouTube som en del af indsatsen.

Vores arbejde har bestået af alt fra test af forskellige målgrupper og forskelligt kreativt content til grundige søgeordsanalyser for at kunne lave de mest optimerede og konverteringsparate annoncer- og kampagnesæt.

Under hele forløbet har vi haft et stort fokus på løbende at arbejde med data for at kunne effektivisere fremtidige kampagner og konstant at holde Destination Sjælland relevante for deres målgrupper.

RESULTATET

Øget synlighed og større dataindsigt

Den databaserede og strategisk sæsonbestemte indsats har bidraget til en markant øget synlighed for Destination Sjælland og mulighederne i området. Dette cementeres i de mere end 12,8 mio. eksponeringer af kampagnerne på tværs af annoncering på sociale medier, Google og YouTube.

Dertil har vi opnået et stort datagrundlag, som har givet og fortsat giver vigtig viden i forhold til den videre indsats og de fremtidige kampagner, så Destination Sjælland endnu skarpere kan ramme deres mest værdifulde målgrupper.

Samarbejdet har samlet set skabt et solidt fundament til fremtiden, hvor der fortsat udvikles på skarpe, nærværende og relevante kampagner for destinationen.

OM DESTINATION SJÆLLAND

En interesseorganisation med ambition

Destination Sjælland er et destinationsselskab, der dækker Sjællands Vestkyst og de tilhørende kommuner. Deres formål er at udvikle turismen i området og fremme interessen for destinationens landskab, kultur og egnsunikke produkter, hvilket de gør med stor passion og store ambitioner.

UDFORDRINGEN

Et mål om at udbrede kendskabet til områderne

Destination Sjælland kom til os med ønsket om at udbrede kendskabet til deres områder. De havde et ønske om et tæt samarbejde sammen med et strategisk, kreativt og ikke mindst performancebaseret bureau, der kunne varetage opgaven, forstå de strategiske udfordringer og muligheder samt skabe målbare resultater til gavn for destinationen og aktørerne.

LØSNINGEN

Test og analyser gør Danmark attraktiv

Med udgangspunkt i Destination Sjællands forretningsstrategi har vi arbejdet på en strategisk annonceindsats på tværs af forskellige kanaler med formålet om at lave annoncer, der skaber værdifuld trafik til Destination Sjælland og deres aktører.

Vi har særligt haft fokus på at gøre Destination Sjællands områder og oplevelser attraktive gennem annoncering på sociale medier, hvor vi har udbredt kendskabet til Destination Sjælland og præget de forskellige målgrupper ud fra differentierede annoncetyper, ligesom vi også har arbejdet strategisk med søge- og displayannoncer på Google og YouTube som en del af indsatsen.

Vores arbejde har bestået af alt fra test af forskellige målgrupper og forskelligt kreativt content til grundige søgeordsanalyser for at kunne lave de mest optimerede og konverteringsparate annoncer- og kampagnesæt.

Under hele forløbet har vi haft et stort fokus på løbende at arbejde med data for at kunne effektivisere fremtidige kampagner og konstant at holde Destination Sjælland relevante for deres målgrupper.

RESULTATET

Øget synlighed og større dataindsigt

Den databaserede og strategisk sæsonbestemte indsats har bidraget til en markant øget synlighed for Destination Sjælland og mulighederne i området. Dette cementeres i de mere end 12,8 mio. eksponeringer af kampagnerne på tværs af annoncering på sociale medier, Google og YouTube.

Dertil har vi opnået et stort datagrundlag, som har givet og fortsat giver vigtig viden i forhold til den videre indsats og de fremtidige kampagner, så Destination Sjælland endnu skarpere kan ramme deres mest værdifulde målgrupper.

Samarbejdet har samlet set skabt et solidt fundament til fremtiden, hvor der fortsat udvikles på skarpe, nærværende og relevante kampagner for destinationen.

Vil I have en vækstskabende
strategisk samarbejdspartner nu?​​​​​

Skriv til Daniel

KONTAKT

KOMPETENCER

INFORMATION

SERVICE

© 2024 MerkurNord
crossmenu