SEO

Med effektiv søgemaskineoptimering arbejder vi for, at du bliver nummer 1 på Google, når dine potentielle kunder leder efter netop det, du sælger.

Scroll ned for mere info

Datadrevet og effektiv SEO​

Vi styrker dine placeringer på Google ved at se på en lang række parametre, der kan påvirke dine siders placeringer på Google. De mange parametre kan overordnet set deles ind under tre kategorier eller strategier: content SEO, teknisk SEO og linkbuilding.

Hvis man skal opnå effektive SEO-resultater i 2019, er det ikke nok kun at fokusere på en af de tre områder, men derimod at arbejde med en samlet strategi for alle tre.

SEO er en langsigtet strategi. Derfor tager vi altid udgangspunkt i et længere samarbejde, hvor vi først i fællesskab med dig afdækker, hvilke søgeord og sider vi vil fokusere på. Dernæst laver vi en rapport med overblik over, hvor vi skal sætte ind.

Herefter starter selve processen, hvor vi løbende arbejder med content, teknisk SEO og linkbuilding. Vi arbejder med at skabe godt indhold på dit site, hvor det tekniske setup understøtter Googles retningslinjer. Samtidig arbejder vi med at opbygge et stærkt linknetværk med links til dit site fra sider med høj troværdighed hos Google.

Det er en længere proces at styrke dine organiske placeringer på Google, som kræver en databaseret og struktureret tilgang. Derfor anbefaler vi, at du som minimum starter med en indsats, der løber over seks måneder. Vi har sammensat en løsning til det, men vi kan også arbejde på månedsbasis

Hvad er SEO

SEO er en forkortelse for det engelske begreb Search Engine Optimization, der på dansk kaldes for søgemaskineoptimering. SEO er en strategisk systematiseret indsats, der påvirker din hjemmesides organiske placering ved de specifikke søgninger eller søgeord, der kendetegner din forretning, det den beskæftiger sig med, eller det du strategisk gerne vil findes på.

Der findes kort og godt to metoder til at fremme tilstedeværelsen på en søgemaskine som eksempelvis Google. “Organic search” og “Paid search”. Sidstnævnte er betalings- og annoncemetoden, hvor man betaler for at ligge blandt de øverste søgeresultater på søgemaskinen. Det kan du læse mere om under Google Ads. Organic search, eller organiske søgeresultater på almindeligt dansk, er de søgeresultater, der fremgår umiddelbart efter de betalte annoncer. Du betaler ikke for at bliver vist her, og selvom annoncerne vises først, får de øverste organiske søgeresultater stadig omkring halvdelen af klikkene fra alle søgninger på Google i Danmark.

Med en strategisk og effektiv indsats kan der hurtigt være mange placeringer og dermed nemme omsætningskroner at hente, der ellers går andre veje end din.

SEO-analyse

Vi fortager løbende SEO-analyser for at kunne træffe vigtige beslutninger på et korrekt oplyst grundlag.

Content

Det handler kort om at skabe godt indhold på din hjemmeside, så folk kan finde information om det, de søger efter.

Tekniske SEO

Det handler kort om at præsentere sidens indhold bedst muligt for Google robotter, når de crawler din side, så de kan aflæse, at du har en side med godt indhold.
 

Linkbuilding

Det handler kort om at skabe stærke links fra andre hjemmesider med en høj troværdighed hos Google ind til dit site.
 

Find de rigtige søgeord

Vi hjælper dig med at finde de helt rigtige søgeord. Vi indhenter data fra bl.a. Google, der hjælper os til at se, hvilke søgeord målgruppen benytter, når de søger efter en specifik ydelse. Det er nemlig vigtigt at bruge de ord, der bliver søgt efter. Det kan derfor også være farligt kun at bruge fagtermer og specialord, hvis det ikke er det, målgruppen søger på. 

Mobile first

I efteråret 2018 rullede Google Mobile First ud i Danmark. Det betyder helt konkret, at når Google skal rangere deres søgeresultater, tager de udgangspunkt i din hjemmesides mobilversion. Det gør de, fordi vi i dag og forventeligt i fremtiden oftere benytter vores mobiltelefon, når vi besøger en hjemmeside, end vi benytter vores computer. Derudover er din hjemmesides opdateringshastighed blevet vigtigere end nogensinde før, fordi det nu ikke kun er dine besøgende, der straffer dig, hvis din hjemmeside opdateres langsomt, men det gør Google også.

Vi designer udelukkende hjemmesider i et responsivt design, der gør, at hjemmesiden altid tilpasser sig alle skærmstørrelser. Læs mere om, hvordan vi designer hjemmesider under hjemmeside.

Vil du have en vækstskabende strategisk samarbejdspartner nu?