KONTAKT
Ny hjemmeside

Vi designer kreative hjemmesider med intelligente brugerrejser, der styrker jeres brand!

MerkurNord designer moderne, kreative og brugervenlige hjemmesider, der styrker jeres brand og digitale forretningsstrategi.

Vi gør en ære ud af at sætte os ind i jeres brand, jeres forretnings- og markedssituation og skræddersyer herefter jeres nye hjemmesides brugeroplevelse (UX) og brugerrejse til jeres formål og kunders behov – uanset om I har behov for en strategisk digital salgsplatform, en konverteringsoptimeret landingpage eller en kreativ og fængende online-kampagne.

Vores professionelle webdesignere udvikler unikke, responsive og SEO-forberedte hjemmesider og skræddersyer både frontend og backend til jeres specifikke behov.

Scroll ned for mere info

Få en ny hjemmeside med en brugerrejse, der understøtter jeres kommercielle brand

En hjemmeside er ikke bare en hjemmeside – den er jeres vigtigste digitale kommunikations- og salgskanal, og den er opsamlingspunkt for alt jeres online trafik. Den er ofte – modsat eksempelvis de sociale medier – det eneste af jeres digitale medier, som I selv har 100 procent kontrol over.

Når I skal have udviklet jeres nye website, er det derfor først og fremmest vigtigt at afstemme dets kommercielle formål, så hjemmesidens design, funktionalitet og indhold udarbejdes og udvikles med udgangspunkt heri. Det skal stå helt klart og tydeligt for jer, hvad hjemmesidens formål og forskellige bi-formål er således, at den kan skræddersyes til netop jeres konverteringsmål.

Når vi arbejder med konverteringsmål, tager vi altid udgangspunkt i de besøgendes bruger- og købsrejse – altså hvilke platforme kommer brugerne fra og ikke mindst, hvor langt er de i deres beslutningsfase om at købe jeres produkt, ydelse eller budskab. Det er enormt afgørende for, hvilke informationer de søger, og netop den viden danner grundlag for at designe en konverteringsoptimeret hjemmeside, der understøtter jeres kommercielle formål og brand.

Få et tilbud

Sådan arbejder vi med konverteringer og brugervenlighed

Når vi udvikler en ny hjemmeside, starter vi altid med en kreativ designproces, men vi arbejder samtidig ud fra et struktureret framework, der er defineret ud fra en række fagbegreber og værktøjer, som sikrer en stærk brugerflade på den nye hjemmeside.

  • CRO - konverteringsoptimering

    CRO handler om at optimere jeres hjemmeside til at konvertere bedre – hvad end en konvertering er et salg, en kundehenvendelse eller noget helt tredje.

    Den online konkurrence bliver stadigt større, og det gør det sværere at få billig og relevant trafik til hjemmesiden. Derfor er det vigtigt, at få det optimale ud af jeres trafik, og her er CRO værktøjet til at gøre netop det.

    Arbejdet med CRO har mange elementer i sig og kommer blandt andet til udtryk i strategisk placering af knapper, indholdsoptimering, brugervenlighed og hastighed.

    Læs mere
  • Konventioner – brugervenlighed og tryghed

    Konventioner er et vigtigt fagbegreb i designprocessen og kan lige såvel kaldes brugerens forventninger. Konventioner dækker nemlig over alle de almindelige forventninger, som brugeren har til for eksempel placering af menuen på hjemmesiden eller at links er tydeligt markeret.

    Brugervenligheden på hjemmesiden er ekstremt vigtig for fastholdelse af brugeren og muligheden for at skabe en konvertering. Er hjemmesiden svær at navigere rundt på, mister brugeren nemlig fokus og bouncer. Her er overholdelse af konventionerne et basalt og vigtigt skridt til at øge brugervenligheden.

    Der er mange konventioner at tage stilling til, men nogle af de mest almindelige er, at logoet fremgår øverst i headeren og indeholder et link til forsiden, mobilmenuen er placeret øverst i højre side og udgør tre streger, ligesom links er markeret klart og tydeligt med en anden farve.

    Læs mere
  • Farver, billeder og typografier – genkendelighed og sammenhæng

    Sammenhæng mellem virksomhedens brand og målgruppe i den visuelle identitet er afgørende for, at brugere bliver på hjemmesiden og ikke blot forlader den med det samme.

    Sammenhængen i det visuelle udtryk skal opnås med en billedstil, et farvevalg og en typografi, som passer til konteksten, brandet og målgruppens forventninger.

    For at opnå dette arbejder vi grundigt med farvevalg, fordi farver har forskellig signalværdi; billedstilen, fordi billedernes farvetone og indhold har stor betydning for vores opfattelse; og typografier, fordi de er med til at sætte stemningen på hjemmesiden.

    Læs mere

VORES ARBEJDE

Vi har allerede hjulpet mange ambitiøse virksomheder med deres strategiske onlineplatform

Vores engagerede digitale hus består af en stærk sammensætning af akademiske strateger og dygtige praktikere med mange års erfaring inden for digital markedsføring og kommunikation. Igennem tiden har vi udviklet alt fra små hjemmesider til håndværkervirksomheden til store komplekse hjemmesider for store koncerner i både Danmark og udlandet.

Vi arbejder altid kunde- og problemløsningsorienteret, og vores teams sammensatte kompetencer gør os i stand til at udvikle stærke og nytænkende løsninger til komplekse brugerrejser.

Cases - Filter

Cases - Filter
  • Hjemmeside
  • Logo
  • Reklamefilm
  • Webshop
  • Animationsvideo
  • Visuel identitet

Ofte stillede spørgsmål

Hvad koster en hjemmeside?
Det er umuligt at give et entydigt svar på, hvad en ny hjemmeside koster, for det kommer an på, hvad den skal kunne, hvor stor den skal være, og om der skal laves nyt indhold.

Vi skræddersyer derfor alle vores hjemmeside-løsninger til den enkelte kundes behov, men vores løsningsmodel er den samme. Med vores store erfaring baseret på et væld af forskellige hjemmesider beregnes prisen ud fra den nødvendige arbejdstid, hvor vi kommer med et fastpristilbud på baggrund af det estimerede timeforbrug.

De billigste hjemmesider, vi laver, starter typisk fra 10.000 DKK eksklusive moms.

Vi er altid klar med et uforpligtende tilbud på en ny hjemmeside – kontakt os her og hør mere.

Ejer vi selv vores hjemmeside?

Ja, vi laver alle vores hjemmesider som engangsydelser, og I ejer derfor jeres hjemmeside 100 %, når den er færdigudviklet. Det vil sige, at I selv bestemmer, hvad der skal ske med den, ligesom I også kan vælge at få den hosted et andet sted, men vi tilbyder selvfølgelig også den bedst tilgængelige hosting og teknisk vedligeholdelse.

Læs mere om vores hosting-løsninger her.

Hvad vil det sige, at hjemmesiden er SEO-forberedt?

SEO – Search Engine Optimization – kaldes også for søgemaskineoptimering på dansk og er et yderst vigtigt begreb, som I skal kende, når I skal have designet en ny hjemmeside. SEO er en systematiseret strategisk indsats, der påvirker jeres websites organiske placeringer på online søgemaskiner som eksempelvis Google.

Vi arbejder overordnet med SEO i de tre kategorier SEO-tekster, teknisk SEO og linkbuilding, og når I skal have designet jeres kommende hjemmeside, er særligt den tekniske SEO et meget vigtigt parameter. Den tekniske SEO bliver nemlig i høj grad påvirket af jeres hjemmesides tekniske fundament – altså selve skrukturen af den kodning, der ligger til grund for websitet.

At arbejde med SEO er som nævnt en løbende systematisk proces, men vi arbejder med begrebet en SEO-forberedt hjemmeside. Vi har nemlig en lang række SEO-mæssige kvalitetsstandarder, som hjemmesider fra MerkurNord overholder. Det gælder blandt andet parametre som hastighed, sitemap og metabeskrivelser. Disse kvalitetsstrandarder er altafgørende for hjemmesidens senere SEO-performance.

Læs mere om SEO her.

Bliver hjemmesiden tilpasset til mobil?

Ja, alle de hjemmesider vi laver, bliver kodet responsive, så de tilpasser sig til alle skærmstørrelser, og hjemmesiden fremstår flot og brugervenlig, uanset om brugeren tilgår den på en mobil, tablet eller pc.

Vores hjemmesider skalerer sig altid efter den specifikke skærmstørrelse, og for at sikre den bedste visning, arbejder vi med 5 breakpoints. Et breakpoint er et skærmstørrelsespunkt, hvor hjemmesiden ændrer opbygning, så den passer bedre til skærmen. Det kan for eksempel være, at opbygningen går fra at have 3 kolonner til 2. Imellem hvert breakpoint er hjemmesiden stadig skalerbar, men opbygningen ændrer sig ikke.

Med en hjemmeside fra MerkurNord er I derfor sikre på, at jeres hjemmeside fungerer optimalt på alle enheder.

Hvilket CMS-system er bedst?

Når I skal have udviklet jeres nye hjemmeside, er det et helt afgørende valg, hvilket CMS-system den skal baseres på. CMS – Content Management System – er det software, der håndterer og organiserer alt jeres indhold som tekst, billeder og filer, og det er ligeledes herigennem, at jeres medarbejdere kan håndtere indholdet på hjemmesiden i dens backend.

Hos MerkurNord får I nemlig ikke kun et skræddersyet hjemmesidedesign. Vi skræddersyer også backend til jeres specifikke behov, så den passer unikt til jeres interne arbejdsprocesser.

Vi arbejder ofte med udgangspunkt i CMS-systemet WordPress, og det er der mange gode grunde til, men særligt vil vi fremhæve, at WordPress er verdens mest anvendte CMS-platform, og så er det Open Source og i udgangspunktet helt gratis.

En WordPress-hjemmeside er baseret på et meget stort og kraftfuldt system, hvor der er rigtig mange udviklere på, og derfor videreudvikles løsningerne hele tiden og tilpasses til de nyeste krav på markedet.

Der er rigtig mange øvrige udbydere, der understøtter systemet, og det kan derfor integreres med de fleste andre online softwaresystemer, som økonomi-, lagerstyrings- eller annonceringssystemer, hvilket gør det overskueligt at lave et komplet digitalt setup sammen med jeres website.

En WordPress-hjemmeside er afslutningsvis bygget på et meget alsidigt system, og vi har endnu ikke mødt en grænse for, hvad vi kan udvikle baseret på systemet. Vi har udviklet alt fra mindre danske hjemmesider, store internationale webshops til interne kommunikationssystemer og komplekse annonceringsplatforme i WordPress.

Så er en WordPress-hjemmeside altid det rigtige valg? Nej, ikke nødvendigvis. Der findes mange forskellige gode CMS-systemer med hver deres fordele og ulemper, men det vigtige at notere er, at vi står klar til at hjælpe jer med beslutningen, så I kan træffe den på et oplyst grundlag i samarbejde med os.

Har du andre spørgsmål?

Vil I have en vækstskabende
strategisk samarbejdspartner nu?​​​​​

Skriv til Emma

KONTAKT

KOMPETENCER

INFORMATION

SERVICE

© 2024 MerkurNord
crossmenu