Vi formidler strategisk storytelling, der hjælper jer til at komme ud med jeres budskaber på en fængende og interessant måde.
Det handler om at overbevise modtageren og ændre deres adfærd. Med storytelling pakker vi jeres salgsbudskaber ind i interessante historier og fortællinger. Det gør vi, fordi man med historier møder en mere modtagerparat læser, der ikke allerede har reklameparaderne oppe.
Storytelling er en kommunikationsstrategi, hvor afsender benytter kommunikative og retoriske virkemidler til at overbevise modtager. Det handler om at skrive historier, der overbeviser og engagerer jeres kunder i jeres forretning, produkt eller ydelser, og som i sidste ende skaber den adfærdsændring hos kunderne, som I ønsker.
Historier taler til vores følelser. De fanger os med levende, virkelighedstro beskrivelser og kan få os til at glemme verden omkring os. Derfor er storytelling en fremragende metode til at markedsføre et produkt, en ydelse eller jeres brand – for hvis salgsbudskabet på elegant vis er pakket ind i en spændende fortælling fremfor en salgsannonce, bliver modtageren nemlig opslugt og tilslutter sig nemmere budskabet i fortællingen – og det giver altså mulighed for på kreativ, strategisk vis at skabe vækst for jeres virksomhed.
Vi har allerede hjulpet mange danske virksomheder med deres storytelling og historier.
I storytelling er det helt centrale at menneskerne bag bliver bragt frem, og det er altså en metode til strategisk at gøre oplevelsen af jeres virksomhed langt mere personlig. I kommer i øjenhøjde med jeres kunder og bryder den professionelle distance, der ellers godt kan opstå mellem en virksomhed og en privatperson, hvis jeres Facebook-side eller blog for eksempel hovedsageligt er meget salgsorienteret eller indeholder meget indhold med en anonym afsender. Virksomheden skal selvfølgelig stadig fremstå professionel, og derfor kræver storytelling-elementet også den helt rette balance mellem personliggørelse og professionalitet.
Storytelling er altså et enormt effektivt og efter vores mening uundværligt middel i jeres markedsføring. Storytelling er nemlig i stigende grad en nødvendighed for virksomheder for at skille sig ud fra mængden, og I besidder altså med storytelling en fremragende mulighed for at udvikle jeres virksomheds originalitet, og gennem gribende, spændende og kendetegnende fortællinger vise forbrugerne, hvad der er helt specielt ved lige præcis jeres virksomhed.
Storytelling fungerer også som et perfekt modspil til mere traditionelle markedsførings- og reklamestrategier, som nogle gange kan virke opstillede, eller meget tydeligt forsøge at sælge et produkt. Storytelling giver et helt andet, mere personligt indblik i jeres virksomheds og jeres medarbejderes dagligdag, som ikke på samme måde virker opstillet. Storytelling er effektivt middel til at skabe relationer mellem jeres virksomhed og jeres kunder, og et godt udgangspunkt for storytelling som kommunikationsstrategi er at kombinere noget data og en historie samt et relevanselement, der giver historien en meningsfuld og vedkommende dimension. Herved sammensætter man en spændende historie til læseren, der samtidig formår at formidle den viden eller den data, I gerne vil have ud.
Der er forskel på blot at fortælle historier – og at lave reel storytelling. Det er vigtigt for jeres storytelling-strategi, at I fortæller virkelige, autentiske historier, som samtidig er relevante for jeres læsere.
Hos MerkurNord er vi eksperter i at omskrive salgsargumenter til levende, spændende fortællinger om jeres virksomheds produkter, ydelser, medarbejdere, begivenheder eller noget helt femte, som gør jeres virksomhed helt særlig. Det er vigtigt både at skrive den gode historie, men også måle effektiviteten og holde øje med resultaterne, hvilket godt kan være en udfordring uden de rette metoder.
Vi hjælper jer med det hele, både planlægning, skriftlig og visuel udformning af storytelling-opslag, samt analyse og vurdering af resultaterne.