Annoncering på Google eller på sociale medier – hvor skal I lægge dine kræfter? De to platforme, Google og Facebook, har længe været set som de store rivaler i branchen. Med deres forskellige tilgange til måden at bruge annoncering på, er der ikke noget at sige til, at det for nogen kan synes uoverskueligt at vurdere, hvilken metode der er mest frugtbar at poste penge i.
I al sin enkelthed er den store forskel på de to tilgange, hvordan forbrugerens interesse bliver fanget og hvor i jeres købs-funnel, at forbrugeren befinder sig.
Med Google-annoncering bliver jeres virksomhed vist direkte på Google, når potentielle kunder leder efter jeres produkt. Google Ads (tidligere kendt som Google AdWords) benytter metoden “pull marketing”, hvor kunden aktivt selv kommer til varen. Formår I at informere kunden om relevante og brugbare oplysninger, er der stor sandsynlighed for, at de klikker ind på jeres produkt eller service.
Gennem annoncering på sociale medier har virksomheder mulighed for at lave kampagner, der er målrettet mod specifikke målgrupper defineret på baggrund af f.eks. alder, køn, indkomst og interesser. I har altså mulighed for at nå ud til en gruppe mennesker, der ikke aktivt har søgt på jeres produkt (push marketing). Det er dét, der gør SoMe Ads så effektivt på trods af, at målgruppen ikke har vist samme købsparathed som på Google Ads.
I al sin enkelthed er den store forskel på de to tilgange, hvordan forbrugerens interesse bliver fanget og hvor i jeres købs-funnel, at forbrugeren befinder sig.
Med Google-annoncering bliver jeres virksomhed vist direkte på Google, når potentielle kunder leder efter jeres produkt. Google Ads (tidligere kendt som Google AdWords) benytter metoden “pull marketing”, hvor kunden aktivt selv kommer til varen. Formår I at informere kunden om relevante og brugbare oplysninger, er der stor sandsynlighed for, at de klikker ind på jeres produkt eller service.
Gennem annoncering på sociale medier har virksomheder mulighed for at lave kampagner, der er målrettet mod specifikke målgrupper defineret på baggrund af f.eks. alder, køn, indkomst og interesser. I har altså mulighed for at nå ud til en gruppe mennesker, der ikke aktivt har søgt på jeres produkt (push marketing). Det er dét, der gør SoMe Ads så effektivt på trods af, at målgruppen ikke har vist samme købsparathed som på Google Ads.
+45 21 89 55 00 | kontakt@merkurnord.dk