Langt størstedelen af en hjemmesides besøgende kommer fra organiske søgninger, og med 3,5 milliarder Google-søgninger per dag, er den rette SEO-strategi et fantastisk værktøj til at udvide jeres virksomheds organiske tilstedeværelse.
SEO betyder Search Engine Optimization og er det engelske ord for søgemaskineoptimering.
SEO er det organiske optimeringsarbejde man laver på et website, så det stemmer overens med de faktorer, der er afgørende for, hvor højt placeret man ligger på Google og andre søgemaskiner.
Arbejdet med SEO skal altså sikre, at I ligger højt på Google – og at kunderne ser jer frem for jeres konkurrenter.
Rigtig mange besøgende kommer nemlig fra Google og andre søgemaskiner, og derfor er det en stor fordel at ligge blandt de øverste resultater. Det er de færreste, der klikker videre på side 2 eller 3, så skal I have noget ud af jeres Google-placering, er målet at ligge på side 1 – og gerne helt øverst. Med den helt rigtige SEO-strategi er I på rette vej til en høj placering på Google.
Når I har valgt at starte jeres SEO-rejse, er det allerførste step at få foretaget en søgeordsanalyse. Den vil give et dybdegående indblik i jeres kunders behov og adfærd gennem deres søgninger på Google. Gennem søgeordsanalysen kigger man for eksempel på, hvad målgruppen søger på, hvem og hvor mange der søger på det, samt hvilke specifikke spørgsmål, de gerne vil have svar på. Man finder altså frem til de søgeord, som skaber værdi for lige præcis jeres virksomhed. Resultaterne fra søgeordsanalysen skal hjælpe jer med at optimere jeres website, så den kommer til at rangere så højt på Google som muligt på alle de relevante søgeord, der genererer salg eller leads.
Der er mange faktorer, der har indflydelse på, hvordan Google rangerer sine søgeresultater, men de har alle sammen dét til fælles, at der lægges enormt meget vægt på brugervenlighed. Det er brugerne, der er i fokus, og det er deres adfærd på hjemmesiderne, der har betydning for, hvor højt jeres site bliver placeret på Google. Kan Google se, at jeres hjemmeside er relevant i forhold til de søgeord, brugerne benytter, rangerer den højere. Derfor er det altafgørende at have en SEO-venlig hjemmeside, for at jeres site kommer til at ramme placeringen øverst på Google. Det vil både være en mere positiv oplevelse for jeres kunder at besøge siden, da de finder de informationer, de ledte efter – og det vil også sænke jeres bounce rate, som er en betegnelse for, hvor mange der besøger jeres side, men hurtigt forlader den igen, fordi den ikke var relevant for vedkommende. Netop jeres bounce rate er et vigtigt element at tage højde for i forhold til SEO, da det giver indblik i, om jeres side er relevant for kunderne – eller om de hurtigt klikker ud igen. Herudover er faktorer som hastighed, performance og navigation vigtige for brugervenligheden af jeres hjemmeside og har derfor også indflydelse på Googles forståelse af jeres side.
En teknisk SEO-analyse kan fortælle jer, om jeres website er indekseret korrekt til, at Google kan afkode og forstå jeres website. Ud fra denne kan I kalkulere med hvilke muligheder for teknisk optimering af jeres website, I kan foretage for at opnå en bedre placering på Google. Det kan for eksempel omhandle optimering af formater, mobilvenlighed, døde links, duplikeret og overflødigt content – og meget andet. Utrolig vigtigt er det, at jeres website er 100% kompatibelt med smartphones, da Google faktisk ranker mobilversionen af jeres website højst – efter det såkaldte mobile first-index. Det kommer på baggrund af, at mennesker i stigende grad bruger deres smartphone frem for desktop, når de søger på Google. Så en lynhurtig og funktionel mobilversion af jeres website er super vigtig for jeres SEO-mæssige placering på Google.
SEO betyder Search Engine Optimization og er det engelske ord for søgemaskineoptimering.
SEO er det organiske optimeringsarbejde man laver på et website, så det stemmer overens med de faktorer, der er afgørende for, hvor højt placeret man ligger på Google og andre søgemaskiner.
Arbejdet med SEO skal altså sikre, at I ligger højt på Google – og at kunderne ser jer frem for jeres konkurrenter.
Rigtig mange besøgende kommer nemlig fra Google og andre søgemaskiner, og derfor er det en stor fordel at ligge blandt de øverste resultater. Det er de færreste, der klikker videre på side 2 eller 3, så skal I have noget ud af jeres Google-placering, er målet at ligge på side 1 – og gerne helt øverst. Med den helt rigtige SEO-strategi er I på rette vej til en høj placering på Google.
Når I har valgt at starte jeres SEO-rejse, er det allerførste step at få foretaget en søgeordsanalyse. Den vil give et dybdegående indblik i jeres kunders behov og adfærd gennem deres søgninger på Google. Gennem søgeordsanalysen kigger man for eksempel på, hvad målgruppen søger på, hvem og hvor mange der søger på det, samt hvilke specifikke spørgsmål, de gerne vil have svar på. Man finder altså frem til de søgeord, som skaber værdi for lige præcis jeres virksomhed. Resultaterne fra søgeordsanalysen skal hjælpe jer med at optimere jeres website, så den kommer til at rangere så højt på Google som muligt på alle de relevante søgeord, der genererer salg eller leads.
Der er mange faktorer, der har indflydelse på, hvordan Google rangerer sine søgeresultater, men de har alle sammen dét til fælles, at der lægges enormt meget vægt på brugervenlighed. Det er brugerne, der er i fokus, og det er deres adfærd på hjemmesiderne, der har betydning for, hvor højt jeres site bliver placeret på Google. Kan Google se, at jeres hjemmeside er relevant i forhold til de søgeord, brugerne benytter, rangerer den højere. Derfor er det altafgørende at have en SEO-venlig hjemmeside, for at jeres site kommer til at ramme placeringen øverst på Google. Det vil både være en mere positiv oplevelse for jeres kunder at besøge siden, da de finder de informationer, de ledte efter – og det vil også sænke jeres bounce rate, som er en betegnelse for, hvor mange der besøger jeres side, men hurtigt forlader den igen, fordi den ikke var relevant for vedkommende. Netop jeres bounce rate er et vigtigt element at tage højde for i forhold til SEO, da det giver indblik i, om jeres side er relevant for kunderne – eller om de hurtigt klikker ud igen. Herudover er faktorer som hastighed, performance og navigation vigtige for brugervenligheden af jeres hjemmeside og har derfor også indflydelse på Googles forståelse af jeres side.
En teknisk SEO-analyse kan fortælle jer, om jeres website er indekseret korrekt til, at Google kan afkode og forstå jeres website. Ud fra denne kan I kalkulere med hvilke muligheder for teknisk optimering af jeres website, I kan foretage for at opnå en bedre placering på Google. Det kan for eksempel omhandle optimering af formater, mobilvenlighed, døde links, duplikeret og overflødigt content – og meget andet. Utrolig vigtigt er det, at jeres website er 100% kompatibelt med smartphones, da Google faktisk ranker mobilversionen af jeres website højst – efter det såkaldte mobile first-index. Det kommer på baggrund af, at mennesker i stigende grad bruger deres smartphone frem for desktop, når de søger på Google. Så en lynhurtig og funktionel mobilversion af jeres website er super vigtig for jeres SEO-mæssige placering på Google.
+45 21 89 55 00 | kontakt@merkurnord.dk