KONTAKT
NYHED

MerkurNord vinder Årets Zealand Praktik 20/21!

Det er med stor glæde, at vi kan fortælle, at vi ud af 26 nominerede virksomheder, er blevet valgt som den bedste praktikvirksomhed hos Zealand (Sjællands Erhvervsakademi) i 2020/2021.

Først og fremmest er vi enormt stolte over, at vi er lykkedes med at skabe et så godt og lærerigt praktikophold i samarbejde med vores praktikanter, at vores ene praktikant, Vicki, valgte at nominere os til årets absolut bedste og mest lærerige praktikophold. Dernæst er vi ikke mindst stolte over, at en jury hos Zealand efterfølgende valgte os ud af de 26 nomineringer som vinderen af Årets Zealand Praktik 20/21.


Scroll ned for mere info

Et bureau, der uddanner fremtidens digitale marketingspecialister

Prisen er for os et meget stort skulderklap, fordi vi hver eneste dag arbejder benhårdt for og målrettet efter at skabe et miljø på vores fælles arbejdsplads, hvor det er sjovt at gå på arbejde, men også et miljø, hvor der er enormt stort fokus på den faglige sparring og udvikling af den enkelte.

Som et performance og kreativt orienteret bureau er vi stærkt afhængige af, at vi har de helt rette profiler på hvert område, som brænder for deres arbejde og hele tiden sigter efter at levere de bedste resultater for vores kunder. Det kræver ikke kun det rigtige mindset – det kræver også de rigtige kompetencer rent fagligt. Derfor ser vi det også som vores pligt at være med til at uddanne fremtidens kreative marketingspecialister – noget vi blandt andet gør igennem praktisk orienterede, udfordrende og udbytterige praktikophold, hvor begge parter får noget ud af samarbejdet.

Vi har vundet prisen på baggrund af Vickis flotte motiverede nominering, som i sig selv har gjort os i MerkurNord rigtig stolte. Derfor synes vi, at de ord, der beskriver det allerbedst, er Vickis egne – så dem får I her:

Læs hele nomineringen

“MerkurNord er Årets Zealand Praktikvirksomhed, fordi de løfter denne opgave med dedikation og målrettethed, præcis som de gør med opgaverne for deres kunder. Dette kan mærkes fra start til slut som praktikant hos dem, og jeg er ikke i tvivl om, at det også kan ses, når kunder eller vejledere f.eks. kommer på besøg hos virksomheden.

Jeg har været i praktik med en medstuderende fra Zealand Køge, og MerkurNords to partnere, Mikkel og Daniel, har fra begyndelsen haft fokus på vores fastsatte læringsmål, og at tildele os opgaver som næsten direkte kunne overføres til disse. Samtidig er de også meget opmærksomme på, at vi rent faktisk føler, at vi får det med derfra, som vi ønsker at lære, udover de nedskrevne mål.

Hele MerkurNords besætning har fra dag ét behandlet mig og min medstuderende som en ligeværdig del af virksomheden, og jeg har aldrig haft oplevelsen af, at jeg f.eks. er blevet tildelt en opgave “fordi den kan praktikanten lige klare”. Jeg har fået lov at argumentere med/benytte min viden fra studiet bl.a. i idéudviklingsfaser og når jeg har præsenteret mit arbejde. Mine idéer er blevet taget i betragtning og valgt i absolut lige så høj grad som andres, når vi hver især har skulle bidrage med forslag til markedsføring, design el. lign. Både min medpraktikant og jeg har også fungeret som “nye øjne på tingene”, da vi jo kommer direkte fra skolen, og på denne måde er der tilmed draget fordel af vores funktion i virksomheden.

MerkurNord er meget seriøse omkring deres arbejde, og der er en høj forventning til kvaliteten af de produkter, virksomheden leverer. Mikkel og Daniel har naturligvis være opmærksomme på, at jeg er praktikant, og stadig er i læringsfasen. Samtidig har de dog stillet (absolut rimelige) krav til mig, så jeg har kunne få en reel fornemmelse af, hvordan forventningerne er, når jeg kommer ud på arbejdsmarkedet.

Vicki og Emma arbejder sammen om en kundeopgave på kontoret fredag eftermiddag. 

Der har i høj grad været fokus på, at jeg har fået opfyldt mine ønsker til arbejdsopgaver. Samtidig har jeg fået lov at “snuse til nogle af de andre ting på hylden”, så jeg nu, i min 7. officielle praktikuge, har været hele multimediedesign-paletten rundt, og faktisk også har fået mere blod på tanden ift. nogle af de ting, jeg ikke interesserede mig så meget for, før praktikkens start. I nogle perioder er jeg blevet involveret i mange opgaver, og på andre tidspunkter har jeg haft god tid til at fordybe mig i et enkelt projekt. Generelt har mange af mine opgaver været opsat ud fra “learning by doing”-princippet, hvilket har fungeret rigtig godt for mig. Efter en grundig introduktion fra opgavens ansvarlige, har jeg fået plads til selv at gå i krig med tingene, og dermed få praktiseret en masse, i stedet for bare at kigge med fra sidelinjen. Der har været fokus på, at jeg blev udfordret på de områder, jeg ikke har været så sikker i, så jeg kunne forbedre mig her – og naturligvis har hjælpen været klar, hvis det har vist sig nødvendigt. Undervejs er der også jævnligt blevet tjekket op på mit arbejde, for at sikre, at jeg stadig var godt kørende. Generelt har alle været meget opmærksomme på min trivsel, både opgaveforståelsen, og om jeg har følt mig godt tilpas i virksomheden. Rent kommunikativt har det været konstruktivt formuleret, hvis jeg har skulle forbedre noget, og der bliver heller ikke holdt på roserne, når de er fortjente.Teamet hos MerkurNord har alle dage sørget for en behagelig atmosfære og en afslappet tone på arbejdspladsen, som jeg har haft lyst til at møde ind til, dag efter dag. Der er en generel mentalitet i virksomheden, som går på, at alle gerne giver en hånd med, hvis det brænder på – også selvom udfordringen måske ligger uden for deres faglige område.

I min tid hos MerkurNord har jeg fået et indblik i den travle hverdag på et bureau, og set hvordan man kan styre og strukturere en arbejdsplads med mange opgaver i gang på samme tid. Personligt har jeg fået en bedre fornemmelse for, hvor lang tid forskellige opgaver tager mig, og jeg har fået langt bedre styr på mange af de områder, vi har arbejdet med på uddannelsen, herunder brug af forskellige Adobe-programmer, og at anvende f.eks. designprincipper og kommunikationsstrategier i “virkelige” kundeopgaver. I forlængelse af dette, er jeg også blevet klogere på kommunikation med kunderne, både hvad angår tone, forventningsafstemning og hyppighed i kontakt. Kvalifikationsmæssigt har jeg fået forfinet min sans for detaljen i mit arbejde, og jeg har fået indblik i, hvordan det gode produkt kan løftes til at blive professionelt. Jeg er også blevet opmærksom på, at jeg er bedre til at kaste mig ud i ukendte ting, end jeg troede, og at jeg lærer hurtigt, så jeg faktisk ikke har så meget at være bange for.

Sidst men ikke mindst har jeg fået en masse nye bekendtskaber, som jeg har delt mange gode grin med, og jeg er spændt på, hvor meget nyt, jeg kan nå at få med fra MerkurNord, i mine sidste uger af praktikforløbet.”

Et bureau, der uddanner fremtidens digitale marketingspecialister

Prisen er for os et meget stort skulderklap, fordi vi hver eneste dag arbejder benhårdt for og målrettet efter at skabe et miljø på vores fælles arbejdsplads, hvor det er sjovt at gå på arbejde, men også et miljø, hvor der er enormt stort fokus på den faglige sparring og udvikling af den enkelte.

Som et performance og kreativt orienteret bureau er vi stærkt afhængige af, at vi har de helt rette profiler på hvert område, som brænder for deres arbejde og hele tiden sigter efter at levere de bedste resultater for vores kunder. Det kræver ikke kun det rigtige mindset – det kræver også de rigtige kompetencer rent fagligt. Derfor ser vi det også som vores pligt at være med til at uddanne fremtidens kreative marketingspecialister – noget vi blandt andet gør igennem praktisk orienterede, udfordrende og udbytterige praktikophold, hvor begge parter får noget ud af samarbejdet.

Vi har vundet prisen på baggrund af Vickis flotte motiverede nominering, som i sig selv har gjort os i MerkurNord rigtig stolte. Derfor synes vi, at de ord, der beskriver det allerbedst, er Vickis egne – så dem får I her:

Læs hele nomineringen

“MerkurNord er Årets Zealand Praktikvirksomhed, fordi de løfter denne opgave med dedikation og målrettethed, præcis som de gør med opgaverne for deres kunder. Dette kan mærkes fra start til slut som praktikant hos dem, og jeg er ikke i tvivl om, at det også kan ses, når kunder eller vejledere f.eks. kommer på besøg hos virksomheden.

Jeg har været i praktik med en medstuderende fra Zealand Køge, og MerkurNords to partnere, Mikkel og Daniel, har fra begyndelsen haft fokus på vores fastsatte læringsmål, og at tildele os opgaver som næsten direkte kunne overføres til disse. Samtidig er de også meget opmærksomme på, at vi rent faktisk føler, at vi får det med derfra, som vi ønsker at lære, udover de nedskrevne mål.

Hele MerkurNords besætning har fra dag ét behandlet mig og min medstuderende som en ligeværdig del af virksomheden, og jeg har aldrig haft oplevelsen af, at jeg f.eks. er blevet tildelt en opgave “fordi den kan praktikanten lige klare”. Jeg har fået lov at argumentere med/benytte min viden fra studiet bl.a. i idéudviklingsfaser og når jeg har præsenteret mit arbejde. Mine idéer er blevet taget i betragtning og valgt i absolut lige så høj grad som andres, når vi hver især har skulle bidrage med forslag til markedsføring, design el. lign. Både min medpraktikant og jeg har også fungeret som “nye øjne på tingene”, da vi jo kommer direkte fra skolen, og på denne måde er der tilmed draget fordel af vores funktion i virksomheden.

MerkurNord er meget seriøse omkring deres arbejde, og der er en høj forventning til kvaliteten af de produkter, virksomheden leverer. Mikkel og Daniel har naturligvis være opmærksomme på, at jeg er praktikant, og stadig er i læringsfasen. Samtidig har de dog stillet (absolut rimelige) krav til mig, så jeg har kunne få en reel fornemmelse af, hvordan forventningerne er, når jeg kommer ud på arbejdsmarkedet.

Vicki og Emma arbejder sammen om en kundeopgave på kontoret fredag eftermiddag. 

Der har i høj grad været fokus på, at jeg har fået opfyldt mine ønsker til arbejdsopgaver. Samtidig har jeg fået lov at “snuse til nogle af de andre ting på hylden”, så jeg nu, i min 7. officielle praktikuge, har været hele multimediedesign-paletten rundt, og faktisk også har fået mere blod på tanden ift. nogle af de ting, jeg ikke interesserede mig så meget for, før praktikkens start. I nogle perioder er jeg blevet involveret i mange opgaver, og på andre tidspunkter har jeg haft god tid til at fordybe mig i et enkelt projekt. Generelt har mange af mine opgaver været opsat ud fra “learning by doing”-princippet, hvilket har fungeret rigtig godt for mig. Efter en grundig introduktion fra opgavens ansvarlige, har jeg fået plads til selv at gå i krig med tingene, og dermed få praktiseret en masse, i stedet for bare at kigge med fra sidelinjen. Der har været fokus på, at jeg blev udfordret på de områder, jeg ikke har været så sikker i, så jeg kunne forbedre mig her – og naturligvis har hjælpen været klar, hvis det har vist sig nødvendigt. Undervejs er der også jævnligt blevet tjekket op på mit arbejde, for at sikre, at jeg stadig var godt kørende. Generelt har alle været meget opmærksomme på min trivsel, både opgaveforståelsen, og om jeg har følt mig godt tilpas i virksomheden. Rent kommunikativt har det været konstruktivt formuleret, hvis jeg har skulle forbedre noget, og der bliver heller ikke holdt på roserne, når de er fortjente.Teamet hos MerkurNord har alle dage sørget for en behagelig atmosfære og en afslappet tone på arbejdspladsen, som jeg har haft lyst til at møde ind til, dag efter dag. Der er en generel mentalitet i virksomheden, som går på, at alle gerne giver en hånd med, hvis det brænder på – også selvom udfordringen måske ligger uden for deres faglige område.

I min tid hos MerkurNord har jeg fået et indblik i den travle hverdag på et bureau, og set hvordan man kan styre og strukturere en arbejdsplads med mange opgaver i gang på samme tid. Personligt har jeg fået en bedre fornemmelse for, hvor lang tid forskellige opgaver tager mig, og jeg har fået langt bedre styr på mange af de områder, vi har arbejdet med på uddannelsen, herunder brug af forskellige Adobe-programmer, og at anvende f.eks. designprincipper og kommunikationsstrategier i “virkelige” kundeopgaver. I forlængelse af dette, er jeg også blevet klogere på kommunikation med kunderne, både hvad angår tone, forventningsafstemning og hyppighed i kontakt. Kvalifikationsmæssigt har jeg fået forfinet min sans for detaljen i mit arbejde, og jeg har fået indblik i, hvordan det gode produkt kan løftes til at blive professionelt. Jeg er også blevet opmærksom på, at jeg er bedre til at kaste mig ud i ukendte ting, end jeg troede, og at jeg lærer hurtigt, så jeg faktisk ikke har så meget at være bange for.

Sidst men ikke mindst har jeg fået en masse nye bekendtskaber, som jeg har delt mange gode grin med, og jeg er spændt på, hvor meget nyt, jeg kan nå at få med fra MerkurNord, i mine sidste uger af praktikforløbet.”

Vil I have en vækstskabende
strategisk samarbejdspartner nu?​​​​​

Skriv til Daniel

KONTAKT

KOMPETENCER

INFORMATION

SERVICE

© 2024 MerkurNord
crossmenu