Med Apples nye IOS 14-opdatering er Facebook Pixels som konverteringssporing ikke længere så effektivt, som det før har været. Facebook er på banen med værktøjet API for konverteringer, som i samspil med Facebook Pixels tracker strategisk vigtige data fra brugerne på hele deres købsrejse. Den nye konverteringssporingsmulighed har stort potentiale til give dig et bedre indblik i dine brugere og sætte skub i dit salg.
API for konverteringer er et konverteringssporingsværktøj, som er designet til at optimere jeres annoncemålretning og måle resultater baseret på forbindelsen mellem jeres annoncer og Facebooks systemer.
Med API for konverteringer får I mulighed for at tracke tre slags data – webkonverteringer, efter-konvertingshændelser og sidebesøgende. Det nye værktøj opererer på serversiden fremfor i browseren som dets foregående kompagnon, Facebookpixlen. Det giver jer samlet set et langt bedre indblik i hele købsrejsen, da API for konverteringer har mulighed for at tracke hændelser på trods af forskellige udfordringer i browseren, og det skærper nøjagtigheden af jeres Facebooksporinger, da det fanger de data, der ellers ville være gået tabt.
Med API for konverteringer kan I altså optimere jeres annoncemålretning, reducere pris pr. handling og få et bedre udgangspunkt for at måle jeres resultater.
Helt konkret fungerer værktøjet som et mellemled mellem markedsføringsdata fra jeres server og Facebook, og det skaber grundlag for at kunne tilpasse, optimere og måle på jeres annoncer på Facebook, så de rammer de rigtige personer – fuldstændig ligesom I kender det fra andre konverteringssporingsværktøjer som eksempelvis Facebook-pixels. Der er altså rigtig mange fordele ved at implementere API for konverteringer som led i jeres annoncestrategi.
Det korte svar er ja.
API for konverteringer er en gylden mulighed for at sætte skub i jeres salg på trods af de mere og mere begrænsede trackingmuligheder. Metoden har i princippet de samme begrænsninger som konverteringssporing gennem Facebook Pixels, hvor du ikke har adgang til samme mængde data, hvis Apple-brugere vælger at sige nej til sporing på deres forskellige devices. Men en af de helt store fordele er som beskrevet ovenfor, at du generelt set får flere data – eksempelvis fra folk, som gør brug af adblockers eller som oplever indlæsningsfejl – som alligevel betyder, at du får en god portion data til forbedring af din annoncestrategi. Faktisk vil du opleve at kunne opnå op mod 25 procent mere data ved brug af API for konverteringer. Så er det bare med at komme i gang!
Kom i gang med API for konverteringer
Der er forskellige måder at opsætte Facebooks API for konverteringer på, men hvis du ikke er webudvikler, kan det være en udfordrende affære at begive sig ud i. Det kræver nemlig en god portion teknisk viden at opsætte API for konverteringer, så det fungerer optimalt. Det er vigtigt, at løsningen implementeres korrekt, således at hændelser eksempelvis ikke bliver målt dobbelt, hvis du gør brug af både Facebook Pixels og API for konverteringer.
Vores skarpe webudviklere sidder klar til at implementere løsningen for jer, så I bliver godt rustede til at mårette jeres annoncestrategi med langt bedre trackingmuligheder, målrettede custom audiences og et større afkast på bundlinjen.
API for konverteringer er et konverteringssporingsværktøj, som er designet til at optimere jeres annoncemålretning og måle resultater baseret på forbindelsen mellem jeres annoncer og Facebooks systemer.
Med API for konverteringer får I mulighed for at tracke tre slags data – webkonverteringer, efter-konvertingshændelser og sidebesøgende. Det nye værktøj opererer på serversiden fremfor i browseren som dets foregående kompagnon, Facebookpixlen. Det giver jer samlet set et langt bedre indblik i hele købsrejsen, da API for konverteringer har mulighed for at tracke hændelser på trods af forskellige udfordringer i browseren, og det skærper nøjagtigheden af jeres Facebooksporinger, da det fanger de data, der ellers ville være gået tabt.
Med API for konverteringer kan I altså optimere jeres annoncemålretning, reducere pris pr. handling og få et bedre udgangspunkt for at måle jeres resultater.
Helt konkret fungerer værktøjet som et mellemled mellem markedsføringsdata fra jeres server og Facebook, og det skaber grundlag for at kunne tilpasse, optimere og måle på jeres annoncer på Facebook, så de rammer de rigtige personer – fuldstændig ligesom I kender det fra andre konverteringssporingsværktøjer som eksempelvis Facebook-pixels. Der er altså rigtig mange fordele ved at implementere API for konverteringer som led i jeres annoncestrategi.
Det korte svar er ja.
API for konverteringer er en gylden mulighed for at sætte skub i jeres salg på trods af de mere og mere begrænsede trackingmuligheder. Metoden har i princippet de samme begrænsninger som konverteringssporing gennem Facebook Pixels, hvor du ikke har adgang til samme mængde data, hvis Apple-brugere vælger at sige nej til sporing på deres forskellige devices. Men en af de helt store fordele er som beskrevet ovenfor, at du generelt set får flere data – eksempelvis fra folk, som gør brug af adblockers eller som oplever indlæsningsfejl – som alligevel betyder, at du får en god portion data til forbedring af din annoncestrategi. Faktisk vil du opleve at kunne opnå op mod 25 procent mere data ved brug af API for konverteringer. Så er det bare med at komme i gang!
Kom i gang med API for konverteringer
Der er forskellige måder at opsætte Facebooks API for konverteringer på, men hvis du ikke er webudvikler, kan det være en udfordrende affære at begive sig ud i. Det kræver nemlig en god portion teknisk viden at opsætte API for konverteringer, så det fungerer optimalt. Det er vigtigt, at løsningen implementeres korrekt, således at hændelser eksempelvis ikke bliver målt dobbelt, hvis du gør brug af både Facebook Pixels og API for konverteringer.
Vores skarpe webudviklere sidder klar til at implementere løsningen for jer, så I bliver godt rustede til at mårette jeres annoncestrategi med langt bedre trackingmuligheder, målrettede custom audiences og et større afkast på bundlinjen.
+45 21 89 55 00 | kontakt@merkurnord.dk