Med 250.000 daglige brugere på mediet i Danmark er Pinterest en platform med et enormt uudnyttet annonceringspotentiale for virksomheder. Her kan du læse om, hvordan I kan bruge Pinterest til at blive jeres publikums foretrukne brand – længe før jeres konkurrenter.
Måske har du hørt om Pinterest, eller måske bruger du det endda selv allerede. På Pinterest findes et endeløst univers af inspirerende billeder af alt fra kreative indretningsmuligheder, spændende opskrifter, fantasifuld dekoration, eksotiske rejsemål, inspiration til store livsbegivenheder – ja, faktisk alt, hvad du overhoved kan komme i tanke om, skal nok kunne findes som et ’pin’ i det enorme univers af inspirerende billeder!
Mere end 80% af Pinterest’s daglige brugere har foretaget et køb efter brug af mediet, og hele 60% bruger faktisk Pinterest som inspiration til fremtidige køb. Derfor er platformen også relevant som markedsføringsplatform næsten uanset, hvad jeres virksomhed tilbyder.
Pinterest er oplagt at markedsføre sig på, hvis jeres virksomhed sælger fysiske produkter. Her skal I ikke holde jer tilbage med kreative opsætninger, ’flatlays’, billeder af produktet i brug samt alle andre kreative idéer, der vil skabe blikfang og få brugerne til at klikke ind på jeres billede.
Er ydelser jeres primære salgsemne, vil I skulle være mere kreative med jeres strategi for at kunne bruge platformen nyttigt, men med en kreativ idéudvikler og en habil fotograf kommer I rigtig langt og vil uden tvivl kunne drage nytte af platformens store potentiale.
Måske har du hørt om Pinterest, eller måske bruger du det endda selv allerede. På Pinterest findes et endeløst univers af inspirerende billeder af alt fra kreative indretningsmuligheder, spændende opskrifter, fantasifuld dekoration, eksotiske rejsemål, inspiration til store livsbegivenheder – ja, faktisk alt, hvad du overhoved kan komme i tanke om, skal nok kunne findes som et ’pin’ i det enorme univers af inspirerende billeder!
Mere end 80% af Pinterest’s daglige brugere har foretaget et køb efter brug af mediet, og hele 60% bruger faktisk Pinterest som inspiration til fremtidige køb. Derfor er platformen også relevant som markedsføringsplatform næsten uanset, hvad jeres virksomhed tilbyder.
Pinterest er oplagt at markedsføre sig på, hvis jeres virksomhed sælger fysiske produkter. Her skal I ikke holde jer tilbage med kreative opsætninger, ’flatlays’, billeder af produktet i brug samt alle andre kreative idéer, der vil skabe blikfang og få brugerne til at klikke ind på jeres billede.
Er ydelser jeres primære salgsemne, vil I skulle være mere kreative med jeres strategi for at kunne bruge platformen nyttigt, men med en kreativ idéudvikler og en habil fotograf kommer I rigtig langt og vil uden tvivl kunne drage nytte af platformens store potentiale.
+45 21 89 55 00 | kontakt@merkurnord.dk