KONTAKT
BIN2BIL

Et værdiskabende full service samarbejde med fuld fart på

I denne case kan du læse, hvordan vi gennem en strategisk allround markedsføringsindsats hjælper Bin2Bil med at producere kreativ kommunikation, der øger synligheden, skaber flere kunderelationer og større målgruppeinteraktion.


Scroll ned for mere info
OM BIN2BIL

En nærværende og lokalforankret bilforhandler

Bin2Bil er en stor vestsjællandsk bilforhandler bestående at tre moderne bilhuse i henholdsvis Holbæk, Kalundborg og Slagelse. De er autoriserede forhandlere af Ford, Renault, Volvo, Mazda, Hyundai og Dacia, og de sætter en ære i at have et indgående kendskab til bilmærkernes porteføljer, der danner grundlag for kompetent og engageret rådgivning til deres mange kunder, ligesom de også arbejder efter alle bilmærkernes forskrifter på deres autoriserede værksteder.

UDFORDRINGEN

Hjælp til at skabe øget synlighed og synergi mellem tre bilhuse

Bin2Bil ønskede at styrke deres brand ved at professionalisere og løfte niveauet for deres marketing. De ville gerne øge deres lokale synlighed og ønskede derfor at indgå et samarbejde med en strategisk og eksekverende partner, der kunne samle de tre respektive bilhuse under ét og samme univers på tværs af deres marketingkanaler.

LØSNINGEN

En strategisk og effektiv full service indsats

Bin2Bil har valgt at outsource hele deres marketingfunktion til MerkurNord, hvor vi til daglig står for alle deres markedsføringsaktiviteter – lige fra at udvikle strategien for den digitale tilstedeværelse til at eksekvere og udbrede kendskabet til deres tre bilhuse gennem strategiske fortællinger på de sociale medier, en effektiv og databaseret SEO-indsats, samt skarp og analytisk annoncering på både Google og sociale medier.

Vi indgår som en helt naturlig del af Bin2Bils team og arbejder ofte fra et kontor i et af deres bilhuse på Sjælland, hvis vi ikke står på gulvet midt i en filmproduktion. Vi fungerer kort sagt som deres helt egen specialiserede marketingafdeling. Dét betyder, at vi kan levere nærværende og værdiskabende kommunikation med en klar rød tråd, der understøtter deres overordnede brandingmål, ligesom vi hurtigt kan agere på nye ideer og understøtte deres salgsaktiviteter.

RESULTATET

En klar strategi med fuldt fokus på brand og massiv tilstedeværelse

Den strategiske allround markedsføringsindsats kan både ses og mærkes. Der er udviklet en klar strategi for Bin2Bils branding- og markedsføringsaktiviteter, der sætter rammen for kernefortællingen, indholdet af kommunikationen og deres strategiske indsatsområder, herunder marketingsmix og målsætninger.

Imens en fokuseret annonceringsindsats på sociale medier og Google har generereret knap 10,5 millioner eksponeringer i 2022, har en gennemarbejdet contentplan på sociale medier udmundet sig i en øget rækkevidde på 143,5 %, som bliver fulgt op af en stigning på +16 % i besøgende på hjemmesiden fra organiske søgninger på Google, der er opnået gennem den målrettede SEO-indsats.

Indsatsen har samlet set givet rigtig fine resultater det første års tid, hvor der er opnået en markant stigning i Bin2Bils online tilstedeværelse, og deres kernefortælling hele vejen har været i fokus med levende, relevant og kreativt indhold. Samarbejdet fortsætter i 2023, hvor der fortsat er fokus på en samlet og strategisk indsats, der understøtter og bidrager til at udvikle Bin2Bils brand.

OM BIN2BIL

En nærværende og lokalforankret bilforhandler

Bin2Bil er en stor vestsjællandsk bilforhandler bestående at tre moderne bilhuse i henholdsvis Holbæk, Kalundborg og Slagelse. De er autoriserede forhandlere af Ford, Renault, Volvo, Mazda, Hyundai og Dacia, og de sætter en ære i at have et indgående kendskab til bilmærkernes porteføljer, der danner grundlag for kompetent og engageret rådgivning til deres mange kunder, ligesom de også arbejder efter alle bilmærkernes forskrifter på deres autoriserede værksteder.

UDFORDRINGEN

Hjælp til at skabe øget synlighed og synergi mellem tre bilhuse

Bin2Bil ønskede at styrke deres brand ved at professionalisere og løfte niveauet for deres marketing. De ville gerne øge deres lokale synlighed og ønskede derfor at indgå et samarbejde med en strategisk og eksekverende partner, der kunne samle de tre respektive bilhuse under ét og samme univers på tværs af deres marketingkanaler.

LØSNINGEN

En strategisk og effektiv full service indsats

Bin2Bil har valgt at outsource hele deres marketingfunktion til MerkurNord, hvor vi til daglig står for alle deres markedsføringsaktiviteter – lige fra at udvikle strategien for den digitale tilstedeværelse til at eksekvere og udbrede kendskabet til deres tre bilhuse gennem strategiske fortællinger på de sociale medier, en effektiv og databaseret SEO-indsats, samt skarp og analytisk annoncering på både Google og sociale medier.

Vi indgår som en helt naturlig del af Bin2Bils team og arbejder ofte fra et kontor i et af deres bilhuse på Sjælland, hvis vi ikke står på gulvet midt i en filmproduktion. Vi fungerer kort sagt som deres helt egen specialiserede marketingafdeling. Dét betyder, at vi kan levere nærværende og værdiskabende kommunikation med en klar rød tråd, der understøtter deres overordnede brandingmål, ligesom vi hurtigt kan agere på nye ideer og understøtte deres salgsaktiviteter.

RESULTATET

En klar strategi med fuldt fokus på brand og massiv tilstedeværelse

Den strategiske allround markedsføringsindsats kan både ses og mærkes. Der er udviklet en klar strategi for Bin2Bils branding- og markedsføringsaktiviteter, der sætter rammen for kernefortællingen, indholdet af kommunikationen og deres strategiske indsatsområder, herunder marketingsmix og målsætninger.

Imens en fokuseret annonceringsindsats på sociale medier og Google har generereret knap 10,5 millioner eksponeringer i 2022, har en gennemarbejdet contentplan på sociale medier udmundet sig i en øget rækkevidde på 143,5 %, som bliver fulgt op af en stigning på +16 % i besøgende på hjemmesiden fra organiske søgninger på Google, der er opnået gennem den målrettede SEO-indsats.

Indsatsen har samlet set givet rigtig fine resultater det første års tid, hvor der er opnået en markant stigning i Bin2Bils online tilstedeværelse, og deres kernefortælling hele vejen har været i fokus med levende, relevant og kreativt indhold. Samarbejdet fortsætter i 2023, hvor der fortsat er fokus på en samlet og strategisk indsats, der understøtter og bidrager til at udvikle Bin2Bils brand.

Vil I have en vækstskabende
strategisk samarbejdspartner nu?​​​​​

Skriv til Daniel

KONTAKT

KOMPETENCER

INFORMATION

SERVICE

© 2024 MerkurNord
crossmenu