KONTAKT
CONCURA

En moderne hjemmeside med fokus på brugerne

Her kan du læse, hvordan vi har hjulpet Fonden ConCura med at udvikle en moderne hjemmeside med fokus på overskuelighed og brugervenlighed samt har produceret en professionel oplysningsvideo.


Scroll ned for mere info
OM CONCURA

En nonprofit-fond for socialpædagogisk arbejde

Fonden ConCura er en nonprofit-fond, der opererer inden for socialpædagogik. Fonden har mere end 100 års erfaring med at skræddersy socialpædagogiske ydelser til børn og unge i alderen 6-23 år og deres familier. De tilbyder blandt andet et opholdssted, et aflastningstilbud, en skole og en særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse kaldet STU.

UDFORDRINGEN

Et moderne løft og en gennemtænkt informationsarkitektur

Fonden ConCura kom til os med ønsket om at få produceret en professionel og moderne hjemmeside. Deres eksisterende hjemmeside var af ældre dato, og trængte til et nyt og moderne præg, der nemt og overskueligt kunne præsentere deres tilbud. Samtidig skulle hele informationsarkitekturen revurderes, da siden indeholdt meget information, som skulle være nemmere for brugeren at finde rundt i.

Desuden ønskede de at få produceret en oplysningsvideo med afsæt i deres daglige omgivelser – dog uden nogen form for genkendelse af de medvirkende personer i videoen. De ønskede at skabe en informerende video om deres mange tilbud, hvor særligt deres faciliteter og aktiviteter kom i fokus.

LØSNINGEN

Nyt sitemap, nyt design og ny struktur

For at imødekomme ConCuras udfordringer og ønsker startede vores proces med at udvikle et nyt sitemap, hvor vi arbejdede med en ny struktur, der hurtigt og overskueligt skulle bringe den relevante information frem til brugeren. Samtidig arbejdede vi i designprocessen med et skabe et let design, hvor der var fokus på overskuelighed og kendelighed, hvilket tydeligt afspejler sig i resultatet.

En video fra hverdagen

For bedst muligt at kommunikere deres kernefortælling, tilbud og værdier på video startede vores proces med udarbejdelsen af et storyboard, hvor der blev taget udgangspunkt i, at vi skulle skabe en autentisk video, der viser hverdagen, men med den udfordring, at ikke kunne filme nogle genkendelige personer. Samtidig skulle der udarbejdes en skarp speak, der kort og præcist fortæller deres mange budskaber. Derfor blev speakens første udkast udarbejdet af kunden selv, hvorefter vi blev koblet på og omskrev den til en kortere og helt skarp version.

RESULTATET

Et overskueligt sitemap med fokus på brugervenligheden

Resultatet blev en flot, overskuelig hjemmeside med rolige farver og bløde former. Det primære fokus har været at skabe et overskueligt sitemap, der øger brugervenligheden og præsenterer relevante informationer. Som det første bliver ConCuras kontaktinformationer for eksempel præsenteret, og dernæst ses de forskellige afdelinger. Det sikrer nem adgang til information om lige netop det emne, der er relevant for den besøgende på siden.

Visuelt er siden udsmykket med ConCuras røde brandfarve på knapper og på baggrundselementer for at øge genkendeligheden af brandet. Desuden har vi integreret et dynamisk Facebook-feed på hjemmesiden, så de besøgende kan få et indblik i hverdagen hos ConCura.

 

En præsentationsvideo med respekt for produktet

Resultatet blev en autentisk og rolig oplysningsvideo, der præsenterer ConCura på en indbydende måde med respekt for den service, de tilbyder. For at skabe den mest autentiske filmproduktion, har vi fungeret som en flue på væggen, så kameraet blot fulgte hverdagslivet, som det udspillede sig, og der dermed er kommet et autentisk videospor ud af det. Dertil valgte vi i samarbejde med kunden, at den udarbejdede speak skulle indtales af en medarbejder fra ConCura, hvilket er gjort for at øge troværdigheden i videoen samt fremhæve medarbejdernes engagement og nærvær. Afslutningsvis har vi arbejdet intenst på at finde det rette klip, hvor fokus ikke er på børnenes ansigter men på deres trivsel, omgivelser og aktiviteter.

Se hjemmesiden og videoen her.
OM CONCURA

En nonprofit-fond for socialpædagogisk arbejde

Fonden ConCura er en nonprofit-fond, der opererer inden for socialpædagogik. Fonden har mere end 100 års erfaring med at skræddersy socialpædagogiske ydelser til børn og unge i alderen 6-23 år og deres familier. De tilbyder blandt andet et opholdssted, et aflastningstilbud, en skole og en særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse kaldet STU.

UDFORDRINGEN

Et moderne løft og en gennemtænkt informationsarkitektur

Fonden ConCura kom til os med ønsket om at få produceret en professionel og moderne hjemmeside. Deres eksisterende hjemmeside var af ældre dato, og trængte til et nyt og moderne præg, der nemt og overskueligt kunne præsentere deres tilbud. Samtidig skulle hele informationsarkitekturen revurderes, da siden indeholdt meget information, som skulle være nemmere for brugeren at finde rundt i.

Desuden ønskede de at få produceret en oplysningsvideo med afsæt i deres daglige omgivelser – dog uden nogen form for genkendelse af de medvirkende personer i videoen. De ønskede at skabe en informerende video om deres mange tilbud, hvor særligt deres faciliteter og aktiviteter kom i fokus.

LØSNINGEN

Nyt sitemap, nyt design og ny struktur

For at imødekomme ConCuras udfordringer og ønsker startede vores proces med at udvikle et nyt sitemap, hvor vi arbejdede med en ny struktur, der hurtigt og overskueligt skulle bringe den relevante information frem til brugeren. Samtidig arbejdede vi i designprocessen med et skabe et let design, hvor der var fokus på overskuelighed og kendelighed, hvilket tydeligt afspejler sig i resultatet.

En video fra hverdagen

For bedst muligt at kommunikere deres kernefortælling, tilbud og værdier på video startede vores proces med udarbejdelsen af et storyboard, hvor der blev taget udgangspunkt i, at vi skulle skabe en autentisk video, der viser hverdagen, men med den udfordring, at ikke kunne filme nogle genkendelige personer. Samtidig skulle der udarbejdes en skarp speak, der kort og præcist fortæller deres mange budskaber. Derfor blev speakens første udkast udarbejdet af kunden selv, hvorefter vi blev koblet på og omskrev den til en kortere og helt skarp version.

RESULTATET

Et overskueligt sitemap med fokus på brugervenligheden

Resultatet blev en flot, overskuelig hjemmeside med rolige farver og bløde former. Det primære fokus har været at skabe et overskueligt sitemap, der øger brugervenligheden og præsenterer relevante informationer. Som det første bliver ConCuras kontaktinformationer for eksempel præsenteret, og dernæst ses de forskellige afdelinger. Det sikrer nem adgang til information om lige netop det emne, der er relevant for den besøgende på siden.

Visuelt er siden udsmykket med ConCuras røde brandfarve på knapper og på baggrundselementer for at øge genkendeligheden af brandet. Desuden har vi integreret et dynamisk Facebook-feed på hjemmesiden, så de besøgende kan få et indblik i hverdagen hos ConCura.

 

En præsentationsvideo med respekt for produktet

Resultatet blev en autentisk og rolig oplysningsvideo, der præsenterer ConCura på en indbydende måde med respekt for den service, de tilbyder. For at skabe den mest autentiske filmproduktion, har vi fungeret som en flue på væggen, så kameraet blot fulgte hverdagslivet, som det udspillede sig, og der dermed er kommet et autentisk videospor ud af det. Dertil valgte vi i samarbejde med kunden, at den udarbejdede speak skulle indtales af en medarbejder fra ConCura, hvilket er gjort for at øge troværdigheden i videoen samt fremhæve medarbejdernes engagement og nærvær. Afslutningsvis har vi arbejdet intenst på at finde det rette klip, hvor fokus ikke er på børnenes ansigter men på deres trivsel, omgivelser og aktiviteter.

Se hjemmesiden og videoen her.

Vil I have en vækstskabende
strategisk samarbejdspartner nu?​​​​​

Skriv til Emma

KONTAKT

KOMPETENCER

INFORMATION

SERVICE

© 2024 MerkurNord
crossmenu