KONTAKT
DANMARK MOD MADSPILD

En visuel opdatering af et større format

Vi har hjulpet Danmark mod Madspild med at give deres visuelle identitet og kommunikationsmateriale et moderne designløft samt udviklet og optimeret deres online platform.


Scroll ned for mere info
OM DANMARK MOD MADSPILD

Formindsk madspild gennem viden, kommunikation og målinger

Danmark mod Madspild er en interesseorganisation, som hjælper de deltagende virksomheder med at måle og mindske deres madspild. Organisationen er drevet af den uafhængige tænketank One/Third, som er etableret af Regeringen under Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri. Med udgangspunkt i FN’s verdensmål 12.3 er organisationens mål, at mængden af madaffald i den danske fødevarebranche skal være halveret inden 2030, og at der sikres et tæt samarbejde på tværs af hele fødevarekæden.

UDFORDRINGEN

Manglede et kreativt bureau til udvikling af visuel identitet

I forbindelse med et redesign af Danmark mod Madspilds visuelle identitet søgte One/Third et kreativt bureau til at varetage udviklingen af den nye designlinje samt opsætning af organisationens vejledninger, hjemmeside og præsentationsmateriale herefter samt en årsrapport og kommunikationsmateriale for One/Third.

LØSNINGEN

En elegant og håndgribelig designguide

Vi har fastlagt en enkel visuel identitet for Danmark mod Madspild og samlet deres nye overordene designlinje i en overskuelig og håndgribelig designguide med blandt andet skrifttyper, billedstil og farvebrug. Efterfølgende har vi opsat alt Danmark mod Madspilds eksisterende materiale i det nye, visuelle univers og udviklet skabeloner til præsentationsmateriale, som organisationen selv nemt kan udfylde, når de skal afholde møder og fremlæggelser. Sideløbende med dette har vi udviklet en hjemmeside og en præsentationsvideo, som på strategisk og brugervenlig vis kommunikerer organisationens budskab og nødvendig information ud til eksisterende og fremtidige medlemmer.

LØSNINGEN

Fokus på 100% genkendelighed

I vores arbejde har vi haft fokus på, at designguiden afspejlede sig i alt materiale fra vejledninger, diplomer og vedtægter over præsentationsvideoen til hjemmesiden. Sammen med det visuelle løft har vi givet Danmark mod Madspild værktøjer til, hvordan designet skulle bruges efterfølgende for at sikre genkendelighed i fremtidigt materiale samt forståelse for brugen af det nuværende hos både organisationen selv og de deltagende virksomheder.

OM DANMARK MOD MADSPILD

Formindsk madspild gennem viden, kommunikation og målinger

Danmark mod Madspild er en interesseorganisation, som hjælper de deltagende virksomheder med at måle og mindske deres madspild. Organisationen er drevet af den uafhængige tænketank One/Third, som er etableret af Regeringen under Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri. Med udgangspunkt i FN’s verdensmål 12.3 er organisationens mål, at mængden af madaffald i den danske fødevarebranche skal være halveret inden 2030, og at der sikres et tæt samarbejde på tværs af hele fødevarekæden.

UDFORDRINGEN

Manglede et kreativt bureau til udvikling af visuel identitet

I forbindelse med et redesign af Danmark mod Madspilds visuelle identitet søgte One/Third et kreativt bureau til at varetage udviklingen af den nye designlinje samt opsætning af organisationens vejledninger, hjemmeside og præsentationsmateriale herefter samt en årsrapport og kommunikationsmateriale for One/Third.

LØSNINGEN

En elegant og håndgribelig designguide

Vi har fastlagt en enkel visuel identitet for Danmark mod Madspild og samlet deres nye overordene designlinje i en overskuelig og håndgribelig designguide med blandt andet skrifttyper, billedstil og farvebrug. Efterfølgende har vi opsat alt Danmark mod Madspilds eksisterende materiale i det nye, visuelle univers og udviklet skabeloner til præsentationsmateriale, som organisationen selv nemt kan udfylde, når de skal afholde møder og fremlæggelser. Sideløbende med dette har vi udviklet en hjemmeside og en præsentationsvideo, som på strategisk og brugervenlig vis kommunikerer organisationens budskab og nødvendig information ud til eksisterende og fremtidige medlemmer.

LØSNINGEN

Fokus på 100% genkendelighed

I vores arbejde har vi haft fokus på, at designguiden afspejlede sig i alt materiale fra vejledninger, diplomer og vedtægter over præsentationsvideoen til hjemmesiden. Sammen med det visuelle løft har vi givet Danmark mod Madspild værktøjer til, hvordan designet skulle bruges efterfølgende for at sikre genkendelighed i fremtidigt materiale samt forståelse for brugen af det nuværende hos både organisationen selv og de deltagende virksomheder.

Vil I have en vækstskabende
strategisk samarbejdspartner nu?​​​​​

Skriv til Daniel

KONTAKT

KOMPETENCER

INFORMATION

SERVICE

© 2024 MerkurNord
crossmenu