LØSNINGEN
En nyt og moderne annonceunivers med data som styrepind skaber leads
Med udgangspunkt i Lokal Forsikrings brandidentitet har vi skabt et nyt, kreativt og moderne annonceunivers på de sociale medier, der taler ind i målgruppens hverdag. Både kreativer og copywritings taler et let og tydeligt sprog, hvor der tages afsæt i hverdagens udfordringer eller situationer, hvor der opstår berøringsflader med forsikringer.
Berøringsfladerne har dels været i forbindelse med begivenheder i livet, der giver anledning til at se på forsikringerne – for eksempel ved flytning eller køb af bil, og dels har det været berøringsfladerne, hvor der er behov for at komme i kontakt med forsikringsselskabet, når uheldet er ude, hvor vi har kommunikeret omkring tilgængelighed og dækning.
Annonceuniverset har været kombineret med en struktureret og målrettet indsats, hvor kreative, inspirerende og gennemtænkte copywritings kombineret med forskelligartede kreativer er blevet splittestet og indsatserne tilpasset de databaserede learnigns.
Indsatsen på de sociale medier har desuden været kombineret med en strategisk indsats på Google Ads, hvor Google Search og Display har været anvendt i samme tråd som indsatsen på de sociale medier. Her har Google Search bidraget med tilstedeværelse og konverteringsparat trafik på søgninger længere i købsprocessen, imens Display-netværket har bidraget med øget synlighed overfor målgrupperne og relevant trafik. Afslutningsvis har vi også arbejdet med SEO, som har været anvendt til at styrke Lokal Forsikrings placeringer på Google på de generiske søgeord omkring forsikring for også her at skabe en øget relevant trafik til deres hjemmeside.