KONTAKT
LOKAL FORSIKRING

En kombineret annonce- og SEO-indsats med fokus på at tiltrække nye kunder

I denne case kan du læse om, hvordan vi har hjulpet Lokal Forsikring med en effektiv annoncerings- og SEO-strategi samt eksekvering på tværs af flere annonceplatforme, hvor vi har haft til opgave at tiltrække nye kunder samt promovere deres forskellige forsikringstyper og medlemsfordele på sociale medier og Google.


Scroll ned for mere info
OM LOKAL FORSIKRING

Et lokalt forsikringsselskab

Lokal Forsikring G/S er et lokalt forsikringsselskab, der tilbyder forsikringer til private, erhverv og landbrug. Forsikringsselskabet er fordelt på 9 lokationer i Danmark og vægter nærvær og loyalitet højt, ligesom kunderne betragtes som medejere og medspillere. For at kunne være så relevante for deres kunder som muligt med afsæt i det lokale miljø, sælger de forsikringer på Sjælland (fra postnummer 2600), Lolland-Falster, Fyn, Sønderjylland og Trekantområdet, hvor de også er fysisk repræsenteret med kontorer fordelt i områderne.

UDFORDRINGEN

Hjælp til at styrke deres branding og tiltrække nye kunder

Lokal Forsikring kom til os med ønsket om at styrke deres brand awareness og tilstedeværelse på de sociale medier og Google med fokus på deres ydelser målrettet private. Samtidig ønskede de en aktiv samarbejdspartner, der kunne bistå med sammensætning af en effektiv annoncerings- og SEO-indsats, der kunne øge deres konverteringsrate.

LØSNINGEN

En nyt og moderne annonceunivers med data som styrepind skaber leads

Med udgangspunkt i Lokal Forsikrings brandidentitet har vi skabt et nyt, kreativt og moderne annonceunivers på de sociale medier, der taler ind i målgruppens hverdag. Både kreativer og copywritings taler et let og tydeligt sprog, hvor der tages afsæt i hverdagens udfordringer eller situationer, hvor der opstår berøringsflader med forsikringer.
Berøringsfladerne har dels været i forbindelse med begivenheder i livet, der giver anledning til at se på forsikringerne – for eksempel ved flytning eller køb af bil, og dels har det været berøringsfladerne, hvor der er behov for at komme i kontakt med forsikringsselskabet, når uheldet er ude, hvor vi har kommunikeret omkring tilgængelighed og dækning.

Annonceuniverset har været kombineret med en struktureret og målrettet indsats, hvor kreative, inspirerende og gennemtænkte copywritings kombineret med forskelligartede kreativer er blevet splittestet og indsatserne tilpasset de databaserede learnigns.

Indsatsen på de sociale medier har desuden været kombineret med en strategisk indsats på Google Ads, hvor Google Search og Display har været anvendt i samme tråd som indsatsen på de sociale medier. Her har Google Search bidraget med tilstedeværelse og konverteringsparat trafik på søgninger længere i købsprocessen, imens Display-netværket har bidraget med øget synlighed overfor målgrupperne og relevant trafik. Afslutningsvis har vi også arbejdet med SEO, som har været anvendt til at styrke Lokal Forsikrings placeringer på Google på de generiske søgeord omkring forsikring for også her at skabe en øget relevant trafik til deres hjemmeside.

RESULTATET

Markant eksponering og nye kunder

De strukturerede og databaserede indsatser, hvor der blandt andet et blevet arbejdet med effektive funnels og grundig dataanalyse af top, middle og bottom funnel, har medvirket til, at Lokal Forsikring har oplevet en markant eksponering af deres brand overfor deres målgrupper. Samtidig er der også blevet skabt en stor trafik til relevante landingsider på deres hjemmeside, ligesom der også er blevet genereret varme leads, der har anmodet om tilbud på forsikringer.

OM LOKAL FORSIKRING

Et lokalt forsikringsselskab

Lokal Forsikring G/S er et lokalt forsikringsselskab, der tilbyder forsikringer til private, erhverv og landbrug. Forsikringsselskabet er fordelt på 9 lokationer i Danmark og vægter nærvær og loyalitet højt, ligesom kunderne betragtes som medejere og medspillere. For at kunne være så relevante for deres kunder som muligt med afsæt i det lokale miljø, sælger de forsikringer på Sjælland (fra postnummer 2600), Lolland-Falster, Fyn, Sønderjylland og Trekantområdet, hvor de også er fysisk repræsenteret med kontorer fordelt i områderne.

UDFORDRINGEN

Hjælp til at styrke deres branding og tiltrække nye kunder

Lokal Forsikring kom til os med ønsket om at styrke deres brand awareness og tilstedeværelse på de sociale medier og Google med fokus på deres ydelser målrettet private. Samtidig ønskede de en aktiv samarbejdspartner, der kunne bistå med sammensætning af en effektiv annoncerings- og SEO-indsats, der kunne øge deres konverteringsrate.

LØSNINGEN

En nyt og moderne annonceunivers med data som styrepind skaber leads

Med udgangspunkt i Lokal Forsikrings brandidentitet har vi skabt et nyt, kreativt og moderne annonceunivers på de sociale medier, der taler ind i målgruppens hverdag. Både kreativer og copywritings taler et let og tydeligt sprog, hvor der tages afsæt i hverdagens udfordringer eller situationer, hvor der opstår berøringsflader med forsikringer.
Berøringsfladerne har dels været i forbindelse med begivenheder i livet, der giver anledning til at se på forsikringerne – for eksempel ved flytning eller køb af bil, og dels har det været berøringsfladerne, hvor der er behov for at komme i kontakt med forsikringsselskabet, når uheldet er ude, hvor vi har kommunikeret omkring tilgængelighed og dækning.

Annonceuniverset har været kombineret med en struktureret og målrettet indsats, hvor kreative, inspirerende og gennemtænkte copywritings kombineret med forskelligartede kreativer er blevet splittestet og indsatserne tilpasset de databaserede learnigns.

Indsatsen på de sociale medier har desuden været kombineret med en strategisk indsats på Google Ads, hvor Google Search og Display har været anvendt i samme tråd som indsatsen på de sociale medier. Her har Google Search bidraget med tilstedeværelse og konverteringsparat trafik på søgninger længere i købsprocessen, imens Display-netværket har bidraget med øget synlighed overfor målgrupperne og relevant trafik. Afslutningsvis har vi også arbejdet med SEO, som har været anvendt til at styrke Lokal Forsikrings placeringer på Google på de generiske søgeord omkring forsikring for også her at skabe en øget relevant trafik til deres hjemmeside.

RESULTATET

Markant eksponering og nye kunder

De strukturerede og databaserede indsatser, hvor der blandt andet et blevet arbejdet med effektive funnels og grundig dataanalyse af top, middle og bottom funnel, har medvirket til, at Lokal Forsikring har oplevet en markant eksponering af deres brand overfor deres målgrupper. Samtidig er der også blevet skabt en stor trafik til relevante landingsider på deres hjemmeside, ligesom der også er blevet genereret varme leads, der har anmodet om tilbud på forsikringer.

Vil I have en vækstskabende
strategisk samarbejdspartner nu?​​​​​

Skriv til Daniel

KONTAKT

KOMPETENCER

INFORMATION

SERVICE

© 2024 MerkurNord
crossmenu