KONTAKT
ROCKBÆK

En ikonisk hjemmeside for rock- og koncertoplevelser

I denne case kan du læse, hvordan vi har skabt et inspirerende musikunivers på Rockbæks nye hjemmeside, der løftes af et kreativt webdesign med fokus på at skabe den helt rigtige koncertfølelse og en brugerflade med brugeroplevelsen i centrum.


Scroll ned for mere info
OM ROCKBÆK

En dynamo for helt ekstraordinære koncertoplevelser

Rockbæk er en nonprofit forening, der leverer ekstraordinære koncertoplevelser i Holbæk. Rockbæk er drevet af frivillige og foreninger i Holbæk og omegn, der alle ønsker at sætte et præg på kulturlivet og favne mangfoldigheden. Overskuddet fra koncerterne støtter nye talenter samt lokale og nationale initiativer.
Rockbæk har allerede en stribe af populære koncertevents bag sige, hvor de blandt andet kan bryste sig af at have afholdt den sidste koncert, som Kim Larsen spillede i hans flotte karriere.

UDFORDRINGEN

Et moderne løft og en endnu bedre brugeroplevelse

Rockbæks tidligere hjemmeside var også udviklet af os, men med tidens gang og med afsæt i en del ændringer i Rockbæk, trængte den gamle hjemmeside til et moderne løft.
I samarbejde med os blev det aftalt, at den nye hjemmeside skulle afspejle en organisation i fuld vigør med koncertoplevelser i særklasse. Det første step af oplevelsen starter allerede på hjemmesiden, og derfor var opgaven, at de skulle have en topmoderne hjemmeside, der skaber en koncertfølelse hos brugeren fra det øjeblik, de lander på siden, ligesom siden skal inspirere til fantastiske oplevelser med afsæt i de allerede afholdte koncerter. Afslutningsvis skulle brugeren sættes i centrum, så der var fuldt fokus på UX i design- og informationsarkitektur-fasen.

LØSNINGEN

Et levende UX-design spækket med kreative features

En af de største udfordringer i udviklingsarbejdet med Rockbæks nye hjemmeside var balancen mellem levende design og brugervenlighed. Siden skulle være levende, kreativ og inspirerende, men samtidig skulle den være nem at navigere rundt på for brugerne, som uden problemer skulle kunne finde de informationer, som de søgte. I designprocessen var der derfor stort fokus på den kreative proces, men inden for rammerne af konventionerne, som er et nøgleelement for brugervenligheden. I designet er der derfor holdt fast i de klassiske elementer – såsom en burgermenu, men i dette tilfælde med et helt unikt rock-design. Derudover er designet krydret med flydende og sammenhængende overgange fra sektion til sektion, der samtidig er opbrudt i forskellige opbygninger, som giver spil på siden uden at bryde med konventionerne.

I løsningen er der blandt andet arbejdet med:

RESULTATET

En rock- og koncertside for fuld udblæsning

Resultatet er en topmoderne koncert-hjemmeside, hvor UX-designet sikrer, at brugeren nemt kan finde de nødvendige informationer – uanset om det er praktiske informationer om koncerterne eller køb af billetter. Samtidig giver hjemmesiden den helt rigtige følelse af, at man som bruger allerede er på vej til koncert.

Se resultatet her
OM ROCKBÆK

En dynamo for helt ekstraordinære koncertoplevelser

Rockbæk er en nonprofit forening, der leverer ekstraordinære koncertoplevelser i Holbæk. Rockbæk er drevet af frivillige og foreninger i Holbæk og omegn, der alle ønsker at sætte et præg på kulturlivet og favne mangfoldigheden. Overskuddet fra koncerterne støtter nye talenter samt lokale og nationale initiativer.
Rockbæk har allerede en stribe af populære koncertevents bag sige, hvor de blandt andet kan bryste sig af at have afholdt den sidste koncert, som Kim Larsen spillede i hans flotte karriere.

UDFORDRINGEN

Et moderne løft og en endnu bedre brugeroplevelse

Rockbæks tidligere hjemmeside var også udviklet af os, men med tidens gang og med afsæt i en del ændringer i Rockbæk, trængte den gamle hjemmeside til et moderne løft.
I samarbejde med os blev det aftalt, at den nye hjemmeside skulle afspejle en organisation i fuld vigør med koncertoplevelser i særklasse. Det første step af oplevelsen starter allerede på hjemmesiden, og derfor var opgaven, at de skulle have en topmoderne hjemmeside, der skaber en koncertfølelse hos brugeren fra det øjeblik, de lander på siden, ligesom siden skal inspirere til fantastiske oplevelser med afsæt i de allerede afholdte koncerter. Afslutningsvis skulle brugeren sættes i centrum, så der var fuldt fokus på UX i design- og informationsarkitektur-fasen.

LØSNINGEN

Et levende UX-design spækket med kreative features

En af de største udfordringer i udviklingsarbejdet med Rockbæks nye hjemmeside var balancen mellem levende design og brugervenlighed. Siden skulle være levende, kreativ og inspirerende, men samtidig skulle den være nem at navigere rundt på for brugerne, som uden problemer skulle kunne finde de informationer, som de søgte. I designprocessen var der derfor stort fokus på den kreative proces, men inden for rammerne af konventionerne, som er et nøgleelement for brugervenligheden. I designet er der derfor holdt fast i de klassiske elementer – såsom en burgermenu, men i dette tilfælde med et helt unikt rock-design. Derudover er designet krydret med flydende og sammenhængende overgange fra sektion til sektion, der samtidig er opbrudt i forskellige opbygninger, som giver spil på siden uden at bryde med konventionerne.

I løsningen er der blandt andet arbejdet med:

RESULTATET

En rock- og koncertside for fuld udblæsning

Resultatet er en topmoderne koncert-hjemmeside, hvor UX-designet sikrer, at brugeren nemt kan finde de nødvendige informationer – uanset om det er praktiske informationer om koncerterne eller køb af billetter. Samtidig giver hjemmesiden den helt rigtige følelse af, at man som bruger allerede er på vej til koncert.

Se resultatet her

Vil I have en vækstskabende
strategisk samarbejdspartner nu?​​​​​

Skriv til Emma

KONTAKT

KOMPETENCER

INFORMATION

SERVICE

© 2024 MerkurNord
crossmenu